نهادهای مورد مخاطب رهبری، الگوی تمدن اسلامی- ایرانی پیشرفت را جدی بگیرند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در مورد سند اولیه الگویی اسلامی ایرانی _پیشرفت، اظهار کرد: چند بار رهبر معظم انقلاب در مورد تمدن اسلامی و پیچ مهم تاریخی اشاراتی را در فرمایشات خود داشتند که لازم بود پژوهشگران، کارشناسان و مسئولان بروی این موضوع کار کنند چون از مهمترین ایده هایی است که مقام معظم رهبری در این سال های اخیر مطرح فرموده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام علی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در مورد سند اولیه الگویی اسلامی ایرانی _پیشرفت، اظهار کرد: چند بار رهبر معظم انقلاب در مورد تمدن اسلامی و پیچ مهم تاریخی اشاراتی را در فرمایشات خود داشتند که لازم بود پژوهشگران، کارشناسان و مسئولان بروی این موضوع کار کنند چون از مهمترین ایده هایی است که مقام معظم رهبری در این سال های اخیر مطرح فرموده اند., ۸دی ,

 

,

وی با بیان اینکه ما اصولا در تاریخ گذشته تا امروز سه تمدن را پشت سر گذاشتیم، گفت: اول تمدن یونان بود که هنوز هم آثار آن تمدن مورد استفاده بشر قرار می گیرد، فیثاغورث، افلاطون، ارسطو و ارشمیدوس و اینها بنیانگذاران رشته هایی از علوم بودند که هنوز هم بشر از آن استفاده می کند.

,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اضافه کرد: تمدن دوم "اسلام " بود که در دوره خودش در مکه و سرزمین حجاز پا به عرصه وجود گذاشت و در یک دوره کوتاهی پیامبر گرامی اسلام(ص) توانست بنیان یک تمدنی را پایه ریزی کنند که بعدها منشاء تحولات بسیار مهم در منطقه و در گستره جغرافیای جهان شد.

,

 

,

** "گوستاو لوبون" در کتابش می گوید: بسیاری از پیشرفت ها در اروپا به برکت تمدن اسلامی بوده است

, ** "گوستاو لوبون" در کتابش می گوید: بسیاری از پیشرفت ها در اروپا به برکت تمدن اسلامی بوده است,

 

,

وی با تأکید بر اینکه تمدن اسلامی خیلی آثار داشت، تصریح کرد: "گوستاو لوبون" فیلسوف و مورخ فرانسوی بخشی از این ارزش ها، ابتکارات و خلاقیت ها را در کتاب خود بیان کرده است و می گوید بسیاری از این پیشرفت ها در اروپا به برکت تمدن اسلامی بوده است.

,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: به علت خطاها و اشتباهات سران و زمامداران کشورهای اسلامی متأسفانه این تمدن روبه افول گذاشت  و آرام آرام از صحنه خارج شد .

,

 

,

سعیدی بیان کرد: تمدن سوم "غرب" است که امروز شاهد آن هستیم که ۳۰۰سال است که از رنسانس به بعد و با انقلاب کویر فرانسه شروع شد و به ایتالیاو برخی کشور ها رسید که منشأ چنین تمدنی بودند که امروز بشر شاهد آثار و نتایج آن است.

,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: بشریت آن روز بعد از پایان قرون وسطی و در اواخر آن گرفتار این اشتباهات دستگاه پاپ و کلیسا شده بود و وارد عرصه شناخت اسلام نشد و متأسفانه قضاوتی که در مورد آیین مسیح و دستگاه پاپ و کلیسا داشتند در مورد اسلام هم همین قضاوت را عمل کردند واصولا مذهب را از صحنه خارج کردند.

,

 

,

وی اضافه کرد: ۲ نفر از درون جامعه مسیحیت یعنی مارتین لوتر و اراسموس پدیده سکولاریزم را برای نجات آیین مسیح مطرح کردند که خود این یک انحرافی در مسیر حرکت دین و آیین بود و البته دین مسیح این ظرفیت را نداشت که بخواهد در عرصه حاکمیت وارد شود.

,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، گفت: مسیحیت ادعایی در این رابطه داشت که نمی توانست از پس این ادعا بر بیاید، ولی متأسفانه بشر آن روز و بنیانگذاران تمدن غرب و رنسانس مانند مونتسکیو و دانشمندان دیگر به سراغ اسلام نیامدند تا ببینند آیا واقعا اسلام با آیین مسیح قابل مقایسه است یا خیر؟!

,

 

,

** دموکراسی غربی و لیبرال دموکراسی مراحل پایانی خود را طی می کنند

, ** دموکراسی غربی و لیبرال دموکراسی مراحل پایانی خود را طی می کنند,

سعیدی با تأکید بر اینکه اینها دین و مذهب را کنار زدند، تصریح کرد: تمدن غرب با تکیه بر انسان و اصالت انسان و آزادی فردی پی ریزی شد و طی این ۳۰۰سال از مدرنیته تا پست مدرنیسم، امروز تمدن غرب به پایان راهش رسیده است و به نظر می رسد که دموکراسی غربی و لیبرال دموکراسی مراحل پایانی خود را طی می کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه غرب امروز با چندین بحران روبرو است، تصریح کرد: یکی بحران هویت است که بالاخره بشریت امروز در غرب نمی داند کیست و چیست و هدف از خلقتش چیست و به کجا می خواهد برود.

,

 

,

سعیدی ادامه داد: بحران دوم بحران معنویت است که بشر در ورطه مادی گرایی غوطه ور شده است و معنویت را کاملا فراموش کرده وگرفتار این بحران معنویت شده است.

,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: با بحران مشروعیت نیز مواجه اند زیرا نمی دانند چه نظامی و آیینی مشروعیت دارد با این افتضاحاتی که در عملکرد سیستم لیبرال دموکراسی عمل می شود.

,

 

,

سعیدی با بیان اینکه با بحران مدیریت هم مواجه اند، اضافه کرد: حاصل این صندوق رأی و قرارداد اجتماعی ژان ژاک روسو امروز شخصیت هایی مثل بوش، اوباما، ترامپ، نتانیاهو و... اینگونه افراد  بوده است و حاصل دموکراسی امروز غربی هستند.

,

 

,

** دیدگاه رهبری بر احیای تمدن اسلامی استوار است

, ** دیدگاه رهبری بر احیای تمدن اسلامی استوار است,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه لذا مقام معظم رهبری نسبت به این پدیده و دموکراسی نگاه کاملا عمیقی دارند،  تصریح کرد: ایشان بر این نگاه استوار هستند که ما می توانیم بار دیگر آن تمدن اسلامی را از نو بنا و زنده کنیم و شکوه و عظمت و جلال از دست رفته آن روز اسلام را بار دیگر احیا کنیم.

,

 

,

وی افزود: ایشان معتقدند  آنچه را که پیامبر گرامی اسلام(ص) پایه گذاری کرده اند دومرتبه این اصول احیاء شود که واقعا مسئله بسیار مهم و امیدوار کننده ای است و در بین مردم ایجاد امید می کند و زمینه ساز ظهور حجت و آخرین ذخیره الهی است.

,

 

,

** نهادهای مورد مخاطب رهبری، الگوی تمدن اسلامی_ ایرانی پیشرفت را جدی بگیرند

, ** نهادهای مورد مخاطب رهبری، الگوی تمدن اسلامی_ ایرانی پیشرفت را جدی بگیرند,

 

,

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این رابطه نهادها یی را به عنوان مخاطبین خود در پیامشان قرار دادند، تصریح کرد: این مخاطبین باید چنین مسئله ای را جدی بگیرند و با همه وجود وارد عرصه شوند و تحقیق و بررسی کنند و قلم بزنند که  آن تمدن اسلامی را آرام آرام پی ریزی کنند.

,

 

,

**  تأکیدات رهبری در مبانی و اصول انقلاب تبیین شده است

, **  تأکیدات رهبری در مبانی و اصول انقلاب تبیین شده است,

 

,

وی افزود: ما امروز مسیری را داریم ادامه می دهیم که بخشی از آن انجام شده است و این تأکیدات رهبری در مبانی و اصول انقلاب تبیین شده است و این کار مشکل و دور از انتظار نیست اما مشکل اصلی را فقط باید در جریان غرب گرا دانست که در داخل رخنه کرده است و همچنان این جریان است که با آن حرکت تمدنی سازگاری ندارد.

,

 

,

سعیدی با تأکید بر اینکه  اصولا این دو حرکت در برابر هم هستند، تصریح کرد: نگاه تمدنی به اسلام یا مدرنیته ی اسلام در برابر هم قرار دارند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مدرنیته اسلامی همان نگاه سکولاریستی به اسلام با رنگ و لعاب دینی است، اظهار کرد: که در واقع با اسلام گرایی کاملا متفاوت است.

,

انتهای پیام/

]
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این رابطه نهادها یی را به عنوان مخاطبین خود در پیامشان قرار دادند، گفت: این مخاطبین باید چنین مسئله ای را جدی بگیرند و با همه وجود وارد عرصه شوند و تحقیق و بررسی کنند و قلم بزنند که تمدن اسلامی را آرام آرام پی ریزی کنند.