ریاست جدید سازمان اوقاف چه سوابقی در کارنامه‌اش دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از گذشت چند ماه از گمانه‌زنی‌ها برای تغییر ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز با حکم وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی ریاست جدید این سازمان تغییر کرد و حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رییس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی جایگزین حجت‌الاسلام «علی محمدی‌سیرت»، روحانی 58 ساله‌ای شد که از سال 88 در این سازمان مسئولیت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، در سال 1341 در تهران متولد شد. وی از سال 1360 تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد. وی دارای دکترای فقه و حقوق جزا با عنوان رساله "بررسی فقهی و حقوقی اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها" از مدرسه عالی شهید مطهری است.
,
 
,
سید مهدی خاموشی از سال 1361 در مقطع متوسطه به تدریس پرداخت. وی مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی نظیر عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین عضویت در هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال را بر عهده داشته است.
,
 
,
مسؤولیت‌ها و سوابق اجرایی
,
 
,
مدیر آموزش متوسط مدرسه عالی شهید مطهری از سال 1369 تا 1380
,
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1380 تا 1397
,
عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
,
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
,
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور
,
از اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال از سال 1392
,
 
,
خاموشی حالا می‌خواهد به کرسی ریاست سازمانی تکیه زند که وظایفی متفاوت از سازمان تبلیغات دارد.
,
 
,
ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه
,
 
,
سازمان اوقاف و امور خیریه تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. سرپرست این مجموعه را نیز وزیر فرهنگ انتخاب می‌کند. مراکز اصلی یعنی سازمان مرکزی و ادارات مرکز استان‌ها برای انجام وظایفی که طبق قانون بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است به چهار معاونت تقسیم شده‌اند. هر کدام از این معاونت‌ها سرپرستی انجام امور مربوط به حوزه فعالیت خود را بر عهده دارند . این چهار معاونت در واقع ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه را تشکیل می‌دهند که از قرار زیر است :
,
معاونت امور اوقافی و امور خیریه؛ اداره کل امور اوقافی، اداره کل تحقیق، دفتر حقوقی و ثبتی، دفتر اسناد و شناسایی موقوفات و دفتر آمار و انفورماتیک، ادارات و دفاتر مشمول این معاونت هستند.
,
معاونت بقاع و اماکن متبرکه؛ اداره کل بودجه و حسابداری بقاع متبرکه و اداره کل هیأت امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه زیر نظر این معاونت هستند.
,
معاونت اداری و مالی و امور مجلس؛ که شامل چهار اداره از جمله اداره بودجه، تشکیلات و آموزش، اداره کل امور مالی، اداره مهندسی و عمران و دفتر امور مجلس است.
,
معاونت امور فرهنگی؛ شامل دفتر امور دینی و اعزام مبلغ، دفتر انتشارات آثار اسلامی و دفتر آموزش و مسابقات قرآنی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رییس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی جایگزین حجت‌الاسلام «علی محمدی‌سیرت»، روحانی ۵۸ ساله‌ای شد که از سال ۸۸ در این سازمان مسئولیت داشته است.