پروژه های فرهنگی سردشت تنها ۳۸ درصد جمعیت شهرستان را در بر می گیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، "نژاد جهانی" امروز در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: به منظور کاهش محرومیت ها در بخش ساختارهای فیزیکی مانند مجمتع های فرهنگی و همچنین در بخش نرم افزاری نگاه ویژه ای به شهرهای ربط، نلاس و میراباد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

فرماندار سردشت همچنین خواستار تشکیل مجمع هنرمندان به منظور شنیدن دغدغه ها با هدف تحلیل و پردازش آنها برای ایجاد فضای امیدواری و نشاط در بین هنرمندان و تلاش مضاعف آنها شد.

,

وی با بیان اینکه جوامعی که می خواهند مسیر توسعه را طی کنند به مدیریت فرهنگی بیش از هر ابزار دیگری نیاز دارند گفت: مدیریت فرهنگی در شرایط حاضر پیچیده تر از گذشته بوده و مولفه های تاثیرگذار بر آن به شدت در حال تغییر هستند و از یک جامعه به جامعه ای دیگر متفاوت است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز دز این جلسه با بیان اینکه فرهنگ، پایه و در نهاد بحث های توسعه قرار گرفته است، گفت: اگر فرهنگ یک کشور دچار رکود و عقب ماندگی شود و از مسیر توسعه یافتگی های لازم عبور نکند و به حد تکامل فرهنگی نرسد توسعه اقتصادی، سسیاسی، اجتماعی خام خواهد بود.

,

حجت الاسلام ناصر خدایاری اضافه کرد: برای اینکه بتوان برای مردم برنامه ریزی و آنها را در مسیری مشخص هدایت کرد به خصایص فرهنگی همچون داشتن تصویر عمومی، هویت عمومی، فضای عمومی، اقدام عمومی نیاز است.

,

امام جمعه سردشت نیز به تعاریفی از فرهنگ و رابطه بین عرف و عادت پرداخت و گفت: این دو واژه همواره در کنار فرهنگ به کار می روند به نحوی که همیشه عرف جایگاه فقهی ویژه ای دارد.

,

ماموستا محمد واوی تصریح کرد: آسیب شناسی در حوزه فرهنگی به مطالعه و بررسی عوامل به وجود آورنده پدیده ها بستگی دارد و بایستی فرآیند شناسایی، تشخیص و پیشگیری در آن صورت گیرد و راه حلهایی هم جهت رفع موانع بررسی شود.

,

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی در کشور وجود دارد، گفت: استکبار می خواهد آداب و رسومی که مایه تحقیر ملتهاست را احیا کند اما از آنطرف با زنده نگهداشتن فرهنگی که جوامع را به پیشرفت و قدرت می رساند مخالفت کرده و آنها را به عقب می راند.

,

وی ساخت فرهنگسراها و حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری به عنوان ابزارهایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی را خواستار شد و در نهایت آذربایجان غربی را رنگین کمان اقدام و مذاهب نامید و در این راستا بر گماشتن مدیرانی توانمند و شایسته تاکید کرد.

,

هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت با دعوت از اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان و با دستور جلسه “بررسی و آسیب شناسی مسائل فرهنگی شهرستان” برگزار شد و تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه ای مطالباتی را با عنوان انحلال انجمن ها، بیمه هنرمندان و مستمری آنها، نبود بودجه برای امور فرهنگی، عدم تقابل مسئولان با منتقدان، اولویت دادن به سواد رسانه ای را بیان کردند.

,

بر اساس این گزارش، از سال ۱۳۸۶ تا کنون ۱۲۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورکار موضوعات به روز و مختلف در سطح شهرستان سردشت برگزار شد و امسال نیز در حالی این جلسات ادامه دارد که ۱۸ جلسه پیشروتر از سایر شهرهای استان بوده و همچنان سردشت رتبه ممتاز کشوری را در این خصوص داراست.

,

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
فرماندار سردشت با اشاره به اینکه این شهرستان به لحاظ پراکندگی یک استان کوچک است، گفت: پروژه ها و ساختارهای فیزیکی فرهنگی که در سردشت قرار گرفته تنها بخش کوچکی از جمعیت شهرستان و حدود ۳۸ درصد را شامل می شود.