۱۲هزار تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود محمودی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به توزیع نهاده‌های کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار تن کود شیمیایی، ۲۰۰ تن کودهای ریز مغذی و ۴۰ تن انواع کودهای آلی و زیستی در بین کشاورزان توزیع شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی خبر داد و افزود: این نهادها شامل کنجاله سویا، ذرت دانه ای، جو و سبوس گندم بوده است. 

این مسئول همچنین در ادامه از توزیع ۲۰ هزار کیلوگرم، لیتر سموم شیمیایی خبر داد و گفت: توزیع سموم با کیفیت و به قیمت مناسب توسط شبکه تعاون روستایی صورت می گیرد و کارشناسان فنی سازمان برآن نظارت کامل دارند. 

تولید بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده
محمودی در ادامه با اشاره به تولید بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان، بیان کرد: هدف از تهیه این نوع بذر بالا بردن ارزش کیفی و کمی محصولات کشاورزی است و بذر زمانی ارزش دارد که دارای صفات ارزشمند زراعی بوده و ارزش یک محصول گیاهی نیز به میزان قابل ملاحظه ای به کیفیت بذر بستگی دارد. 

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۵۰ تن انواع بذر اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی استان تولید شده است. 

این مسئول همچنین از اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در ۵۰۰ هکتار و طرح مبارزه تلفیقی آفات در ۳۰ هکتار از اراضی قزوین خبر داد و افزود: در این طرح اجرای شیوه‌های جدید خاک ورزی، روش‌های صحیح کاشت، شیوه‌های کاهش اثرات خشکسالی و افزایش بهره وری در تولید رعایت می‌شود. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
, تولید بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده,
,
,
,
,
,
]
رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از از تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی و بیش از ۱۲ هزار تن کود شیمیایی در استان خبر داد.