قاچاق گوشی موبایل هم معکوس شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محبی گفت: اختصاص ارز نیما با نرخ 8 هزارتومان به گوشی تلفن همراه سبب رونق گرفتن قاچاق این کالا به خارج از کشور به دلیل تفاوت نرخ ارز آزاد با ارز نیما خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی محبی, ارز نیما , قاچاق ,

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه با اشاره به اینکه بازار گوشی تلفن همراه بلاتکلیف است افزود: با وجود پرداخت تفاوت ارز 4200 تومانی و واردات گوشی تلفن همراه اما همچنان اجازه فروش به واردکنندگان نداده شده است.

, گوشی تلفن همراه ,

وی با بیان اینکه گوشی های وارد شده با ارز نیما نیز ترخیص شده است گفت: بیش از 400 هزاردستگاه تلفن همراه همچنان اجازه فروش را دربازار ندارد درحالی که عرضه آنها در بازار سبب کاهش قیمت 30 تا 40 درصدی تلفن همراه خواهد شد.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه تامین بازار را با تلفن همراه مسافری بسیار دشوار دانست و ادامه داد: گوشی های وارد شده با مسافر بدون گارانتی و ضمانت فروش هستند و واحد های صنفی تمایلی به عرضه آنها ندارند.

,

محبی نبود زنجیره مناسب را در فروش یکی از معضلات این بخش دانست و گفت: نظارتی بر روند فروش گوشی تلفن همراه وجود ندارد و این موضوع سبب نرسیدن گوشی به دست مصرف کننده واقعی می شود.

,

وی با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق نیز می شود افزود: بدلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز 8 هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد بنابر این فروش تلفن همرا ه با ارز آزاد مناسب تر است.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه ادامه داد: نامشخص بودن وضعیت وارد کنندگان و مسدود بودن انبارهای این افراد سبب وضعیت فعلی بازار است بنابراین ما از قوه قضائیه درخواست می کنیم که تکلیف این افراد برای ساماندهی بازار سریعتر تعیین شود.

,

محبی گفت: 40 شرکت وارد کننده تلفن همراه به دلیل شرایط پیش آمده در این بازار تمایلی به واردات ندارند که این نیز بر مشکلات بازار تلفن همراه افزوده است.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق می‌شود گفت: به دلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز ۸ هزارتومانی عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می‌گیرد.