قتل خاشقجی یکی از هزاران جنایت عربستان است/ آمریکایی‌ها برای اخاذی بیشتر از عربستان به این جنایت پرداختند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین قادری در گفت و با صاحب نیوز با اشاره به اشاره به قتل خاشقجی توسط عربستان و طوفان رسانه‌ای آمریکایی‌ها، اظهار کرد: باور من این است که آمریکایی‌ها و دیگر کشورها مانند ترکیه برای کسب امتیاز و اخاذی بیشتر از عربستان به این جنایت به‌شدت پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه به این شکل توانستند با توجه به هزاران جنایت عربستان این‌یکی را به‌شدت دنبال کنند و اطلاع‌رسانی کنند، هدفی جز اخاذی بیشتر نیست.

,

وی با اشاره به اینکه خود ترامپ اعلام کرد که ما عربستان را می‌دوشیم، افزود: این فضاسازی رسانه‌ای را آمریکایی‌ها به این شکل ایجاد کردند که امتیاز بیشتری بگیرند.

,

قادری بیان کرد: این کار مطیع بودن عربستانی‌ها در مقابل آمریکا و غرب را بیشتر می‌کند به دلیل اینکه تحت‌فشار بین‌المللی هستند مجبورند از دستورات ترامپ بیشتر از گذشته اطاعت کنند.

,

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه این جنایت مانند دیگر جنایت عربستان توسط مدعیان حقوق بشر بران سرپوش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و مدعیان حقوق بشر عربستانی را مدیون خود کرده و از آن استفاده‌های متعددی می‌کنند و دیگر جنایات عربستان را با همین روش مدیریت می‌کنند.

,

وی گفت: غربی‌ها وقتی شخصیت‌هایی مانند وزیر خارجه عربستان را نخواهند که اکنون این‌گونه شده است را به همین روش تغییر می‌دهند.

,

قادری تأکید کرد: آمریکا یک‌راه دو دوزه ای بازکرده است که با این کار هر دو مسیر حق‌خواهی و رشوه‌گیری را انجام می‌دهد.

,

این کارشناس سیاسی بابیان اینکه تاکنون باورشان بود که می‌توانند در جنگ با یمن و حتی سوریه را پیروز شوند، تصریح کرد: اکنون خدا کمک کرد و بن سلمان یک‌جوری تودهنی خورد و اکنون اوضاع عوض می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که عربستان در سوریه و یمن باخت و بردی در آن نیست، گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها مشاهده برخورد و باخت عربستان با ایران بودند و دیدند که نمی‌تواند جبران کند.

,

قادری خاطرنشان کرد: این وضعیت، فضای عربستان را عوض می‌کند و حتی اگر قرار شد بن سلمان بماند، بن سلمان سابق نیست و یک بن سلمان مطیع است.

,

وی بابیان اینکه هر بهانه‌ای از ایران بگیرند برای تخریب و ضربه زدن به‌نظام است اما از جنایات عربستان برای اخاذی و باج‌گیری است، اضافه کرد: اگر این قتل در ایران شده بود تمام جوامع جهانی علیه جمهوری اسلامی موضع می‌گرفتند و ایران را با تحریم‌های شدید قرار می‌دادند اما وقتی در کشوری دیگر از ایران این جنایت انجام شود این‌گونه نیست.

,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: عربستان ۷۵۰ میلیارد دلار در آمریکا دارد که می‌خواهند با چنین نقشه‌هایی این دارایی‌ها را از دست عربستان خارج کنند.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه بر جنایت قتل جمال خاشقجی مانند دیگر جنایت عربستان توسط مدعیان حقوق بشر بران سرپوش گذاشته می‌شود، گفت: آمریکایی‌ها و مدعیان حقوق بشر عربستان را مدیون خود کرده و از آن استفاده‌های متعددی می‌کنند و دیگر جنایات عربستان را با همین روش مدیریت می‌کنند.