عطش نفت برای صعود فروکش کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادرات نفت ایران به میزانی که چند ماه پیش پیش‌بینی شده بود کاهش پیدا نکرده و اکنون روشن شده است که صادرات نفت ایران حتی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا در ماه میلادی آینده، به صفر نخواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پالایشگاه‌ها در ترکیه، هند و احتمالا چین با مقامات آمریکایی برای دریافت معافیت از تحریم‌ها و ادامه خرید نفت ایران پس از مهلت چهارم نوامبر، مذاکره کرده‌اند.
,
 
,
عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت منطقه خلیج فارس  نیز صادراتشان را در واکنش به افزایش قیمت‌ها و فشار آمریکا برای آرام کردند قیمت‌ها، بالا برده‌اند.
,
 
,
در این بین، معامله‌گران نسبت به دورنمای مصرف تا پایان سال ۲۰۱۸ و در سال ۲۰۱۹ احتیاط بیشتری پیدا کرده‌اند زیرا اکثر سیگنالها از کندی روند رشد اقتصادی خارج از آمریکا حکایت دارد.
,
 
,
در نتیجه، اکثر پیش‌بینی کنندگان بزرگ اکنون تسریع قابل توجه عرضه غیراوپک در سال ۲۰۱۹ و همچنین رشد کمتر مصرف را پیش‌بینی می‌کنند که دورنما را از کمبود عرضه به مازاد عرضه تغییر می‌دهد.
,
 
,
دورنمای بهتر عرضه، به دلیل افزایش قیمت نفت در ماه‌های اوت و سپتامبر بوده که کاخ سفید و عربستان سعودی را به تجدیدنظر در مواضعشان واداشت.
,
 
,
آمریکا موضع خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ملایم کرد در حالی که عربستان سعودی صادراتش را در اکتبر و نوامبر افزایش داد تا نگرانی‌ها نسبت به کمبود احتمالی عرضه را برطرف کند.
,
 
,
در واقع بازار نفت آستانه تحمل دولت آمریکا را که در حدود ۸۰ دلار در هر بشکه برای برنت است دریافت و قیمت‌ها را به حدی بالا برد که سیاستگذاران را وادار کند به تصحیح آن بپردازند.
,
 
,
با بهبود دورنمای عرضه، معامله‌گران در پیش‌بینی وجود کمبود عرضه در پایان سال شروع به تجدیدنظر کرده‌اند.
,
 
,
صندوقهای پوشش ریسک و سایر مدیران مالی قراردادها و اختیارهای معامله مربوط به قیمت نفت برنت را که معادل ۲۱ میلیون بشکه بودند در دو هفته منتهی به ۹ اکتبر فروختند در حالی که در مدت پنج هفته پیش از آن ۱۷۲ میلیون بشکه خریداری کرده بودند.
,
 
,
قراردادهای خرید نفت از رکورد ۹۰۸ میلیون بشکه در اواخر سپتامبر به ۸۶۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که قراردادهای فروش از ۶۵ به ۹۳ میلیون بشکه رسید.
,
 
,
بر اساس گزارش رویترز، با تبدیل شدن سفته بازان از خریدار به فروشنده، قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفتند و بهای معاملات برنت برای تحویل در ماه آینده از رکورد ۸۶ دلار در سوم اکتبر به ۸۰ دلار در اواخر هفته گذشته عقب نشینی کرد.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
,
 
,
 
]
قیمت نفت در ماه میلادی جاری که معامله‌گران نسبت به وجود عرضه کافی در بازار تا پایان سال و اوایل سال آینده اطمینان بیشتری پیدا کردند، افت قابل توجهی پیدا کرد.