کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشی تلفن‌همراه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فعالان بازار از کاهش بیش از 15 درصدی قیمت انواع گوشی تلفن‌همراه خبر می‌دهند و معتقدند که با ادامه روند نزولی قیمت ارز به ویژه دلار ، شاهد افت بیشتر قیمت‌ها در بازار خواهیم بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
محمدرضا پرتوی یکی از فروشندگان گوشی تلفن‌ همراه  گفت: طی ماه گذشته انواع مختلف گوشی و لوازم جانبی آن بیش از 15 درصد افت قیمت را تجربه کرده‌ است و امیدواریم در هقته‌های آینده این کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا کند و مردم برای خرید، روانه بازار شوند. 
,
 
,
وی افزود: طی ماه‌های گذشته افزایش قیمت انواع تجهیزات دیجیتال به قدری شدت داشت که تهیه محصول جدید، خارج از قدرت خرید مردم بود و فروشندگان در این مدت بیش از گذشته متضرر شدند. 
,
 
,
سینا میرهاشمی یکی از واردکنندگان تلفن‌همراه نیز با اشاره به کاهش 15 تا 20 درصدی انواع گوشی به ایلنا گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد کاهش تزریق محصولات وارداتی به بازار بودیم که دلیل آن احتکارهایی بود که برخی دستندرکاران بازار به آن مبادرت می‌کردند و حالا با شکسته شدن قیمت‌ها ، گوشی‌های زیادی روانه بازار شده‌اند و به نظر می‌رسد با ادامه این روند شاهد افت بیشتر قیمت‌‌ها در آینده نزدیک باشیم. 
,
 
,
این واردکننده تلفن‌ همراه افزود: به دلیل کاهش تقاضا در بازار ، میزان واردات نیز روند نزولی به خود گرفته است که امیدواریم این رویه با کاهش بیشتر نرخ ارز از بین برود. 
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که با وجود کاهش واردات گوشی‌های تلفن‌همراه، چرا مراجع رسمی از افزایش میزان واردات خبر می‌دهند، گفت: اخباری که اخیرا توسط مسئولان در اینباره منتشر شده است حاکی از افزایش واردات قانونی دستگاه‌های تلفن‌همراه نسبت به سال گذشته و قبل از اجرایی شدن طرح رجیستری است؛ اما به طور کلی در ماه‌های گذشته میزان واردات تلفن‌همراه کاهش چشمگیری داشته است. 
,
 
,
منبع:ایلنا
]
نوسانات اخیر نرخ ارز طی دو هفته گذشته، بازار تلفن‌همراه را با سیر نزولی قیمت‌ها مواجه کرد.