اقدام متقابل نسبت به بازداشت دیپلمات ایرانی در اروپا بدیهی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان در اروپا گفت: مطابق کنواسیون‌های دیپلماتیک، دیپلمات‌ها در کشورهای مختلف مصونیت دارند و باید امنیت آن ها تأمین شود و این هم وظیفه دولت میزبان است که مصونیت و امنیت دیپلمات ها را تأمین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: همچنان که ما در کشورمان وظیفه داریم تا امنیت دیپلمات‌هایی که از کشورهای دیگر در ایران هستند را تأمین کنیم آن‌ها نیز باید امنیت دیپلمات‌های ما را تأمین کنند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اینکه دیپلمات ما را در یک کشور اروپایی بازداشت کرده‌اند این در واقع به مثابه تعدی به حقوق ما است و این حق برای کشور ما و دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد که مقابله به مثل کنند.

,

نقوی حسینی یادآور شد: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که نسبت به این موضوع اقدام متقابل صورت می‌گیرد اما در عمل هنوز اقدامی صورت نگرفته است و حداقل من هنوز گزارشی مبنی بر اینکه وزارت خارجه اقدام متقابلی انجام داده باشد دریافت نکرده‌ام.

,

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اقدام متقابل بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد و علاوه بر این، مسئولین وزارت امور خارجه باید از مسیرها و کانال‌های دیگر نیز این موضوع را پیگیری کنند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: انتظار ما از وزارت امور خارجه و از دولت این است که نسبت به بازداشت دیپلمات ما در اروپا بی‌تفاوت نباشند و اقدام متقابل و مؤثری را انجام دهند و از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که با اقدامات حقوقی و سیاسی و مذاکرات لازم وضعیت ایشان را پیگری کند.

,

انتهای پیام/

]
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام متقابل نسبت به بازداشت دیلمات کشورمان در اروپا بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد.