حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در دانشگاه تربت حیدریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ رییس دانشگاه تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه نشست خبری در دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: بر اساس این طرح دانشگاه تربت حیدریه بین سال های 2017 تا 2019 و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، ضمن تبادل استاد و دانشجو، تبادل مشترک علمی و انجام طرح های تحقیقاتی با کشورهای لیتوانی و فرانسه قراردادی منعقد کرده که هزینه های آن را اتحادیه اروپا متقبل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

محمدحسن فتحی نسری میزان کمک مالی در نظر گرفته شده برای اجرای همکاری علمی پژوهشی را 208 هزار یورو عنوان و اظهار داشت: یکی از این برنامه ها راه اندازی رشته مدل سازی و مدیریت محیط زیست هست که در قالب سه پروژه 'جئونتسی' ، 'اوپاتل' و 'آی سی ام' می باشد.

,

وی همچنین گفت: دانشگاه تربت حیدریه در کنار هفت دانشگاه سوئد، هلند، پرتغال، لیتوانی، عراق (2 دانشگاه) و ملایر (استان همدان) به انجام این پروژه های تحقیقاتی مشغول است.

,

فتحی افزود: برنامه محوری نشست امروز بررسی برنامه جئونتسی GeoNetC است که هدف از اجرای آن تدوین محتوای درس برای رشته مدیریت و مدلسازی محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و اتحادیه اروپا برای اجرای آن مبلغ 128 هزار یورو به تصویب رسانده است.

,

وی با بیان اینکه مسوول پروژه "پیتر پیلسجو" است، گفت: بر این اساس 51 هزار یورو برای خریذ تجهیزات، 37 هزار یورو برای هزینه سفرها، 20 تا 21 هزار یورو برای حق الزحمه ها و بقیه برای قراردادهایی که با افراد مختلف شامل دانشجویان و محققان و شرکت های خارج دانشگاه منعقد می شود، باید هزینه کنیم.

,

فتحی نسری افزود: در این نشست بررسی نهایی وضعیت دانشجویان ارزیاب ایرانی و نیز نحوه تعیین کارشناس خبره برای ارزیابی تخصصی دروس این برنامه صورت پذیرفت.

,

وی همچنین گفت: در نشست امروز جمعی از نمایندگان دانشگاه های لوند سوئد، تونته هلند، IST پرتقال، VGTU لیتوانی، دهوک و صلاح الدین عراق و دانشگاه های تربت حیدریه و ملایر از ایران شرکت کرده اند.

,

فتحی با بیان اینکه مهمانان همچنین از مزراع سیب زمینی و زعفران واقع در مجتمع کشت و صنعت رخ تربت حیدریه بازدید کردند، اظهار داشت: یازدهمین جلسه این برنامه، 20 الی 23 آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه های دهوک و صلاح الدین عراق برگزار خواهد شد.

,

شهرستان تربت حیدریه هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و مهندسی با 10 هزار دانشجو در 150 رشته تحصیلی دارد.

,

انتهای پیام/

]
تعدادی از نمایندگاه اتحادیه اروپا برای شرکت در دهمین نشست بررسی پیشرفت کار پروژه علمی پژوهشی "اراسموس پلاس" صبح امروز با مسوولان دانشگاه تربت حیدریه دیدار و گفت و گو کردند.