آغاز برداشت انار از سطح باغات خلیل آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: بیش از 1020 هکتار از مزارع شهرستان خلیل آباد زیر کشت انار است که بیشترین تمرکز کشت انار در بخش مرکزی، دهستان رستاق و روستاهای نقاب و میرآباد قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد یکی از شهرستان‌های انار خیز استان خراسان رضوی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: کار برداشت انار از سطح 1020 هکتار از باغات انار شهرستان خلیل آباد آغاز شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه رقم غالب محصول انار شهرستان، خزر بوده  که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: سایر ارقام شامل شیشه کپ ، انار قند و شهوار می باشد. پیش بینی می شود از این سطح میزان 15 هزار تن انار برداشت  و به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه ، کره جنوبی و ژاپن صادر شود.

,

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با کرم گلوگاه میزان 50 هکتار از باغات تاکنون مبارزه به وسیله تریکو کارت (زنبور تریکوگراما ) و پرچم تراش انجام شده است، اذعان کرد: انار این منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سال جاری برای اولین بار طرح احداث سایبان (شید هاوس) در باغات انار شهرستان در سطح 0.5 هکتار با موفقیت اجرا شد.

,

طاهرپور با اشاره به اینکه طرح شید هاوس با استقبال خوب کشاورزان روبرو شد، عنوان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب در باغات انار باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی و افزایش کیفیت محصول انارشده است.

,

وی با تاکید بر اینکه در راستای ترویج ارقام جدید تجاری انار، ارقامی شامل رقم رباب و واندرفول به صورت آزمایشی در سطح شهرستان شد، خاطرنشان کرد: عدم استفاده از سموم شیمیایی و استفاده از کودهای دامی و آلی و استفاده کنترل شده از کودهای شیمیایی در باغات انار باعث شده انار به عنوان سمبل میوه های سالم و حتی ارگانیک مطرح باشد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از آغاز برداشت انار از سطح یک هزار از باغات خلیل آباد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح میزان 15 هزار تن انار برداشت و به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه ، کره جنوبی و ژاپن صادر می شود.