اجرای برنامه ملی باز آفرینی پایدار نیازمند ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تابان تربت؛ ابوالقاسم عظیمی صبح امروز  در معرفی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه و در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه، وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و شهرداری ها مکلف به بازآفرینی حداقل 270 محله در سال و در قالب برنامه مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در طول برنامه شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی گفت: هدف از اجرای بازآفرینی شهرهای هدف تو سعه و تجهیز امکانات، توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی، بهسازی و ارتقای شبکه تا سیسات شهری، محله ای و فضاهای شهری، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، توسعة توانمندی های اجتماعی و اقتصادی از طریق نهادسازی، ظرفیت سازی و نهادینه سازی و نیز جریان سازی از طریق اجرای برنامه های ترویج واطلاع رسانی و برنامه های فرهنگی است.

,

 

,

عظیمی افزود: بر اساس دستورالعمل کشوری، ستاد بازآفرینی شهری امسال در تربت حیدریه به ریاست فرماندار و دبیری شهردار تشکیل و با کمک تمامی دستگاه های اجرایی 22 منطقه و محله ناکارآمد شناسایی کردند.

,

 

,

وی بای بیان اینکه این محلات شامل: رباط بالا (کوی شهید چمران)، ملکی، رباط پایین (شهید هاشمی نژاد)، کوی امام، محله ضیاالدین، قاسم آباد، کوی شهید چمران، کوی شهید احمدزاده، رضا شهر، کوی بازرگان و حیدرآباد می باشند، گفت: طبق دستورالعل طرح عملیاتی مسایل و مشکلات شناسایی و برای رفع آن ها 118 پروژه تعریف و می بایست ظرف سه سال برطرف شوند.

,

 

,

عظیمی افزود: برنامه بازآفرینی شامل پنج گونه محلات داخل شهرها می باشد که شامل: سکونت گاه های غیررسمی یا حاشیه نشین ها، بافت های فرسوده، بافت های فرهنگی و تاریخی، روستاهای الحاقی به شهر و لکه های ناکارآمد شهری است که برنامه ما برای سال نخست اجرای طرح، فقط شامل سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرهنگی و تاریخی را شامل می شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه بر این اساس 118 برنامه تدوین کردیم که اجرای آن در چهار محله هدف آغاز شده که شامل: حیدرآباد، ملکی رباط بالا و رباط پایین می باشد، گفت: تاکنون 380 تن قیر رایگان از شرکت بازآفرینی ایران تحویل گرفتیم که این میزان تقریبا 25 درصد هزینه های آسفالت را در بر می گیرد و نزدیک به 50 هزار متر از سطح محلات آماده شده که تقریبا 70 درصد این قیر صرف شده و در نوبت دریافت 150 تن قیر دیگر هستیم.

,

 

,

عظیمی افزود: همچنین در رباط بالا و با کمک اداره راه و شهرسازی 6 میلیارد ریال جدول گذاری و آسفالت انجام شد یا در حال انجام است که تاکنون 20 هزار متر از معابر رباط بالا پایان یافته و در رباط پایین نیز آسفالت در حال انجام است.

,

 

,

وی در ادامه گفت: اعتبار یاد شده کل پروژه از سه بخش شهرداری (35 درصد) دستگاه های دولتی (35 رصد) و بقیه نیز از محل تسهیلگران یا اهالی محلات باید تامین شود و این برنامه کامل نمی شود مگر به همت شهروندان.

,

 

,

انتهای پیام/

]
معاون اجرایی شهردار تربت حیدریه گفت: برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در این شهر، به دست کم ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.