رسم دیرینه گردهمایی هیئت‌های عزاداری یزد در مسجد جامع
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کارگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: طبق رسم دیرینه یزدی‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته صبح روز اربعین عزاداری هیئت های مذهبی در مسجد جامع کبیر یزد شروع و تا قبل از نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت. البته با توجه به برنامه زمان بندی انجام شده احتمال می دهیم عزاداری حدود 50 هیئت به ترتیب انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی در ادامه گفت: در سایر نقاط شهر و استان نیز مانند سنوات قبل در مساجد، حسینه ها و تکایا مراسم عزاداری سالار شهیدان نیز برگزار خواهد شد.

,

کارگر اعلام کرد: در استان یزد تقریبا یک هزار و 300 هیئت وجود دارد که قریب به 400 هیئت در سطح شهرستان یزد و ما بقی در سایر شهرستان ها فعال هستند.

,

وی در خصوص ساماندهی هیئت های مذهبی استان گفت: حدود 60 درصد از هیئات مذهبی استان ساماندهی و ثبت شده‌اند و کد مخصوص دریافت کرده اند و مابقی نیز در شرف ثبت نام و دریافت کد هستند.

,

کارگر با اشاره به شرایط ثبت هیئت های مذهبی در سامانه مورد نظر گفت: این ساماندهی ها علاوه بر شناسایی و نظم بخشیدن به هیئت های استان، بیشتر با هدف آموزش هیئت ها در جهت ارتقا بخشیدن به سطح کیفی و فرهنگی عزاداری ها و همچنین عمق بخشیدن به محتوای اصلی عزاداری ها صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
معاون فرهنگی شورای تبلیغات اسلامی استان یزد از گردهمایی هیئت های عزاداری یزد در روز اربعین در مسجد جامع کبیر یزد خبر داد.