سوالات فعالان رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی از مهاجمان به آیت‌الله
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  درپی نامه‌ی آیت‌الله یزدی به یکی از مراجع تقلید و انتقاد او از دیدار با عوامل فتنه‌ی 88، موجی از حملات به این عالم دینی آغاز شد و اصلاح‌طلبان با تکیه بر شعارِ حفظ شأن مرجعیت، عضو شورای نگهبان را مورد بازخواست و گاهاً اهانت قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کاربران فضای مجازی به این رویداد واکنش‌هایی نشان دادند که فعالان توئیتری آذربایجان‌شرقی نیز از این امر مستثنی نبودند و هیاهویِ اصلاح‌طلبان با عنوان "حفظ شأن مرجعیت" سوال‌هایی را در اذهان ایجاد و تبریزی‌ها را وادار به یادآوری برخی خاطرات کرد.

,

من‌بابِ مثال غلامرضا سیفی، فعال رسانه‌ای ساکن تبریز به انتشار کاریکاتور علما در روزنامه‌ی اصلاح‌طلب و یا عقیده‌ی آنان بر اینکه تقلید کار میمون است اشاره می‌کند و می‌نویسد: تا جایی که حافظه‌ی من یاری می‌کند حداقل اصلاح‌طلبان حق ندارد سنگِ شأن و جایگاه مرجعیت را بر سینه بزنند.

,

, , ,

کاربری دیگر می‌نویسد آنان که از نامه‌ی آیت‌الله یزدی برداشت وهن مراجع را دارند همان‌هایی هستند که می‌گفتند به خودِ خدا هم می‌توان اعتراض کرد.

,

فعال رسانه‌ای دیگری نیز که خود را شمیم صبحد می‌نامد در این‌باره عنوان می‌کند: آنان که شعار آزادی بیان سر می‌دهند امروز از یک نامه‌ی سرگشاده خرده می‌گیرند، چه شد شعار نشکنیم قلم‌ها را؟!

,

, , ,

کاربری دیگر به ماجرای اهانت خبرنگار روزنامه‌ی ابتکار به امام حسین(ع) اشاره و از اصلاح‌طلبان می‌خواهد اجازه دهند بی‌آبرویی پویان خوشحال تمام شود و بعد از آن ادعای دفاع از دین و مرجعیت دینی را بکنند.

,

امینی‌فر از دیگر فعالان رسانه‌ای نیز معتقد است همه به تذکر نیاز دارند، غیر معمول این است که عده‌ای وقتی موقعیتش پیش می‌آید لائیک می‌شوند و در مقطعی دیگر نامه‌ی یک بزرگ به بزرگی دیگر را عامل تفرقه می‌کنند.

,

, , ,

امیر نجفی نیز در این باره می‌نویسد: وهن مرجعیت جایی است که مرجع تقلید ابزار دست و منجی یک جریان سیاسی شود.

,

کاوه صدق‌روحی، از فعالان رسانه‌ای تبریز هم در این باره عنوان می‌کند: مگر از روحانیت اثری باقی مانده که با یک نامه موجبات وهن‌شان فراهم شود؟ باز هم گلی به جمال آقای یزدی که تکانی به مرجعیت و جامعتین داد؛ اگر روحانیون قرار است با تقّی موهن شوند، حوزه علمیه در نامه حضرت امام(ره) به آقای منتظری باید کن فیکون شود.

,

توئیت‌ها پیرامون این مسئله بسیار است، اما در مجموع اکثر کاربران دوگانگی اصلاح‌طلبان را به دوگانگی بی‌بی‌سی در پوشش اخبار تروریستی تشبیه کرده‌اند و از سویی دیگر حمله‌ی آنان به آیت‌الله یزدی را سناریویی برای ایجاد تفرقه و به‌حاشیه راندن آیت‌الله شبیری زنجانی می‌دانند.

,

انتهای پیام/

]
فعالان رسانه‌ای استان با هشتگ نامه‌ی انقلابی به سراغ انتقاد آیت‌الله یزدی از آیت‌الله شبیری زنجانی رفته‌اند.