تبدیل ۲۱ هزار هکتار از زمین‌های اطراف دریاچه ارومیه به باغ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهاب‌الدین بیمقدار ظهر امروز با انتشار اسنادی از ایجاد باغات جدید در اطراف دریاچه‌ی ارومیه، ابراز داشت: 21 هزار و 600 هکتار به میزان باغات افزوده‌اند و 210 الی 250 میلیون متر مکعب آب اضافی را صرف کشاورزی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با طرح این سوال که چگونه انتظار احیاء دریاچه ارومیه را با این وضعیت داریم، خاطرنشان ساخت: جای تعجب اینجاست که اکثر زمین‌های منابع طبیعی را تبدیل به باغات کرده‌اند و در آن محصولاتی را کشت می‌دهند که نیاز به آب فراوان دارد، آبی که باید روانه‌ی دریاچه ارومیه شود صرف کشاورزی غیرقانونی می‌گردد و این فاجعه‌ی زیست‌محیطی درپی دارد.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خواستار ورود قوه قضائیه‌ و جهاد کشاورزی به موضوع شد و تصریح کرد: این اتفاقات زیرزمینی نیست و مقابل چشمان مسئولین شاهد فاجعه‌ی زیست‌محیطی هستیم، جهاد کشاورزی چگونه اجازه‌ی این کارها را می‌دهد؟

,

وی بیان داشت: مسئولان آذربایجان‌شرقی و غربی بایستی پاسخگو باشند، به بازنشستگان فلان ارگان 300 هکتار زمین داده‌اند تا در اطراف دریاچه ارومیه کشاورزی کنند و بعضاً در قسمت‌های خشک شده‌ی دریاچه نیز محصول کشت می‌کنند؛ این باغات باید تخریب شوند.

,

انتهای پیام/

]
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو می‌گوید 21 هزار و 600 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی مقابل چشمان مسئولین جهاد کشاورزی تبدیل به باغ شده است.