قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سالانه هم‌زمان با روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام هشتم شیعیان، مشهد الرضا(ع) میزبان خیل عظیمی از زائران می‌شود که خود را از جای‌جای کشور و جهان به این سرزمین می‌رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

برخی از زائران پای پیاده به راه افتاده و خود را در مسیر مشهد قرار می‌دهند تا بتوانند حق بندگی و زائری را به‌جای آورند؛ زائران پیاده حضرت رضا(ع) هرساله موردتوجه مردم ایران و جهان بوده‌اند چراکه مسیری طولانی را برای زیارت و عرض تسلیت انتخاب کرده و همچنین سرمای مسیر، برف و بوران را به جان می‌خرند تا بتوانند شیرینی زیارت با پای پیاده را بچشند.

, .,

, , ,

تعدادی از زائران برای چندمین سال متوالی در پیاده‌روی شرکت کرده‌اند و برخی افراد برای نخستین بار افتخار زیارت با پای پیاده نصیبشان شده است؛ بسیاری از خیرین حمایت از زائران پیاده را عهده‌دار می‌شوند و با حضور در ایستگاه‌ها و موکب‌های بین‌راهی به آن‌ها خدمات داده و یا در داخل شهر به آن‌ها رسیدگی می‌کنند تا زیارتی جامع و معنوی داشته باشند.

, .,

تمامی خدماتی که به‌صورت رایگان به زائران پیاده صورت می‌پذیرد تنها در قبال خواسته‌ای از جانب خیرین اعطا می‌گردد، آن‌هم تنها جمله «التماس دعا» است.

, .,

در خصوص خدمات و نحوه پذیرایی از زائران پیاده حضرت رضا(ع) به گفت‌و‌گو با محمود بنا نژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد نشستیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

, :,

, ,

خدمت‌رسانی اصناف مشهدی در موکب‌های بین‌راهی

, خدمت‌رسانی اصناف مشهدی در موکب‌های بین‌راهی,

بنا نژاد اظهار کرد: برنامه‌های هرساله در حوزه اصناف باهدف استقبال و پذیرایی از زائرین پیاده در نظر گرفته‌شده است که برپایی موکب در مبادی ورودی مشهد یکی از این اقدامات است؛ موکب میقات الرضا(ع) در ملک‌آباد و موکبی در ناظریه ایجادشده که برای استقبال و پذیرایی از زائرین پیاده است.

, . ,

, ,

توزیع روزانه 5 هزار غذا در موکب میقات الرضا(ع)

, توزیع روزانه 5 هزار غذا در موکب میقات الرضا(ع),

وی افزود: در ملک‌آباد روزی 5 هزار غذا توزیع می‌شود و دستگاه‌های نانوایی توسط صنف نانوایان در موکب‌ها قرار داده‌شده است؛ همچنین در موکب‌ میقات الرضا(ع) دستگاه خشک‌شویی قرار داده‌شده است و به جهت آنکه به مشهد نزدیک است، لباس زائران شست‌وشو شده و مرتب به زائران تحویل داده می‌شود تا با آراستگی هر چه تمام به زیارت حضرت رضا(ع) بروند.

, .,

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان این‌که ایستگاه صلواتی در خیابان امام رضا(ع) به همت اصناف مشهد برپاشده است، گفت: در این ایستگاه از زائران با کباب‌ترکی و ساندویچ گرم پذیرایی می‌شود.

, . ,

بنانژاد افزود: اتحادیه رستوران‌داران و هتل‌آپارتمان داران به‌صورت مستقیم به این عرصه ورود پیدا کردند و مکان‌هایی را برای اقامت زائرین پیاده در نظر گرفتند.

, .,

وی با بیان اینکه موکب میقات الرضا(ع) از روز پنج‌شنبه هفته گذشته به خدمت‌رسانی به زائران پیاده مشغول شده است، اعلام کرد: همچنین در موکب ناظریه و جاده قوچان نیز امکانات و حمام و سرویس بهداشتی برای ارائه خدمت به زائران آماده است.

, . ,

, ,

از شست‌و‌شو و اتو لباس تا تعمیر گوشی موبایل زائران پیاده

, از شست‌و‌شو و اتو لباس تا تعمیر گوشی موبایل زائران پیاده,

رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: سال گذشته اتحادیه موبایل مکانی را در نظر گرفت و نوحه و احادیث مربوط به امام رضا(ع) را برای گوشی همراه زائران ارسال می‌کرد، همچنین تعمیرات و یا خدماتی را به‌صورت رایگان در اختیار زائران پیاده قرار می‌داد.

, .,

بنانژاد گفت: به‌طور حتم سال جاری همچون سال‌های گذشته خدمت‌رسانی با قوت ادامه دارد.
انتهای پیام/

, .,
, /]
با حرکت زائران پیاده به سوی حرم رضوی در دهه آخر صفر تمام اقشار و اصناف مشهد می کوشند تا بتوانند به بهترین شکل خادم زائران امام مهربانی ها باشند.