ایجاد اشتغال پایدار با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی الهیاری، رییس کمیته امداد استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه تولید انرژی برق خانگی یکی از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر به شمار می‌آید، اظهار کرد: در راستای حمایت از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد برای ایجاد اشتغال پایدار از سال 1395 استارت راه اندازی نیروهای خورشیدی پنج کیلو واتی در سراسر استان زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رییس کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: با همکاری شرکت توزیع برق استان 70 واحد نیروگاه خورشیدی در سراسر هرمزگان وارد مدار شده که میزان درآمد آن برای خانوار ها حدود یک میلیون تومان در ماه است.

,

الهیاری با بیان اینکه نصب و راه اندازی این پنل های خورشیدی کمتر از یک ماه طول می کشد، گفت: میران اعتبار برای راه اندازی آن 25 الی 30 میلیون تومان است که  این هزینه ساخت از محل منابع کمیته امداد و منابع بانکی تأمین می‌شود و مددجو از محل فروش برق اقساط وام را پرداخت می‌کند.

,

وی افزود: برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی مطابق تعرفه وزارت نیرو از مددجویان خریداری و به‌حساب مجری طرح واریز می‌گردد.

,

رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه بیش از 20 سال عمر مفید این پنل های خورشیدی است، عنوان کرد: تنها را ه نگهداری و حفظ آن گرد گیری است.

,

الهیاری خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های رودان، بستک، حاجی‌آباد و بخش هایی از بندرعباس راه‌اندازی شده است.

,

انتهای پیام/

]
رییس کمیته امداد هرمزگان گفت: تا کنون 70 واحد نیروگاه خورشیدی با حمایت کمیته امداد هرمزگان در سراسر استان وارد مدار شده است.