احیای آثار تاریخی بافت پیرامون حرم به‌صورت پهنه‌ای تاریخی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وفا ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار مشهد پیام با اشاره به قرار داشتن حدود ۲۸ بنای ثبت‌شده اطراف حرم در فهرست آثار ملی، گفت: در طرح راهبردی و هدایت موزون توسعه بافت پیرامون حرم مطهر، تمام این آثار به‌صورت یک مجموعه در نظر گرفته شده و این پهنه به‌عنوان یک پهنه فرهنگی تاریخی عنوان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن افزود: دست سازمان میراث فرهنگی در این طرح کاملاً باز است تا با نظارت هماهنگی صورت‌گرفته برای این پهنه‌ها طرح مناسبی تهیه کرده و بتوانیم با توجه به‌ابلاغ سند بازآفرینی برای چند استان مهم از جمله خراسان رضوی، به استناد قوانین جاری موجود بناهای از دست‌رفته را از طریق بازآفرینی احیا کنیم و هویت آن بافت تاریخی را تا حدود نسبتا خوبی دوباره بازگردانیم.

,

وی با اشاره به زمانبر بودن این امر، بیان کرد: طبق طرحی که توسط استانداری برای محدوده پیرامون حرم مطهر ابلاغ شده، شرایط بسیار مناسبی پیش آمده تا بتوانیم آثار را به‌صورت پیوند با هم و در یک مجموعه و پهنه تاریخی مد نظر قرار دهیم و دوباره آن‌ها را احیا و باززنده‌سازی کنیم.

,

ثابتی تشریح کرد: تاکنون شهرداری براساس طرح تفصیلی قدیم پیش رفته اما اکنون با توجه به ابلاغ این طرح جدید، شرایط بافت پیرامون حرم با مقداری تغییر مواجه می‌شود.

,

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن یادآور شد: بنابراین راهکارها باید طبق طرح جدید ارائه شود و در این موقعیت نیازمند مشارکت خیلی بیشتر و فعال دستگاه‌های دخیل هستیم.

,

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های اعتباری، تأکید کرد: به‌همین منظور باید برنامه‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه شود تا بخش خصوصی برای مشارکت فعال در این زمینه تشویق شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن گفت: طبق طرحی که توسط استانداری برای محدوده پیرامون حرم مطهر ابلاغ شده، شرایط بسیار مناسبی پیش آمده تا بتوانیم آثار را به‌صورت پیوند با هم و در یک مجموعه و پهنه تاریخی مد نظر قرار دهیم و دوباره آن‌ها را احیا و باززنده‌سازی کنیم.