رزمایش حمله تروریستی در قزوین برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و افزایش قدرت مقابله با تهدیدات دشمن، پیش از ظهر امروز رزمایش تروریستی با حضور نیروهای پدافند غیرعامل، یگان ویژه و تیم خنثی سازی بمب پلیس، آتش نشانی، امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محوطه استانداری قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

پس از آن که یگان حفاظت نیروی انتظامی استانداری به تردد غیرمعمولی و غیر عادی تیم پیمانکار تاسیساتی به محوطه استانداری مشکوک شد موضوع به حراست اطلاع داده شد.

,

در این میان تیم تروریستی دونفره با لباس کار و جعبه ابزار محتوی مواد منفجره به داخل استانداری نفوذ کرده و نسبت به جاسازی مواد منفجره در سالن جلسات شورای تامین و معاونت سیاسی و نیز بمب گذاری یک دستگاه خودروی اقدام کرده بود.

,

, , ,

بررسی اولیه توسط حراست استانداری انجام و موضوع به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی واداره اطلاعات استان اطلاع داده شد و تحقیقات همه جانبه بسرعت آغاز شد.

,

پس از اطمینان از بمب گذاری در استانداری تیمهای ویژه امدادی و خنثی سازی وارد عملیات شدند و مسیرهای منتهی به استانداری از جمله میدان حسن پور، چهارراه هشت بهشت و میدان سرداران مسدود و از تردد خودروهای عبوری به این منطقه جلوگیری شد.

,

با ورود نیروها عملیات تیم چک و خنثی سازی در طبقات فوقانی استانداری قزوین آغاز شد و مشخص شد بمبها به صورت ریموتی است لذا بسرعت کارکنان استانداری از داخل ساختمان تخلیه و وارد محوطه شدند.

,

ضمن درخواست نیروی کمکی از سپاه و ارتش برای همکاری با نیروی انتظامی حلقه دوم امنیتی توسط ارتش در محوطه بیرونی استانداری نیز ایجاد شد.

,

تیم تروریستی با دیدن حلقه های انتظامی و امنیتی اطراف استانداری مجبور به درگیری مسلحانه با یگان امداد و نجات شدند و در درگیری مسلحانه تروریست ها با نیروهای یگان امداد، دستیاراصلی تیم تروریستی به هلاکت رسید.

,

تروریست دوم برای نجات جان خود یکی از کارمندان استانداری را به گروگان گرفت که در حال فرار به سمت پشت بام با شلیک اسلحه مجروح شد. 

,  , ,

تروریست ها خودروی وارد شده به محوطه استانداری را با کنترل از راه دور منفجر کردند و تیمهای آتش نشانی بلافاصله برای مهار آتش اقدام کردند.

,

همچنین مشاور کنترل روانی معاونت اجتماعی به عنوان فرد مذاکره کننده با تروریست ها وارد گفتگو شد که به نتیجه نرسید زیرا تروریستها تقاضای بالگرد کرده بودند.

,

تیم رهایی گروگانها نیز توانستند گروگان را آزاد کرده و تروریست را مجروح و دستگیر کنند.

,

, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل رزمایش تروریستی در محوطه استانداری قزوین با حضور نیروهای امداد و نجات، آتش نشانی، یگان ویژه پلیس برگزار شد.