حرکت ۱۱ هزار زائر پیاده به سمت حرم مطهر رضوی از سبزوار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد در گفتگو با صبح توس؛ با بیان اینکه هرساله و در ایام شهادت رسول اکرم(ص)،امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) خیل زائران و عاشقان اهل‌بیت به‌سوی حرم رضوی حرکت می‌کنند اظهار داشت: در سال جاری و هم‌زمان با این ایام بیش از 11 هزار نفر از زائرین از شهرستان‌های غربی خراسان با پای پیاده عازم حرم مطهر رضوی شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی همچنین  با اشاره به افزایش تعداد زوار پیاده نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته 9هزار و 300 نفر از زوار در قالب کاروان‌های پیاده به حرم رضوی سفر کردند که این رقم برای سال جاری به 11هزار و 80نفر رسیده و از این تعداد 4هزار و 890نفر از زوار را برادران و مابقی را خواهران تشکیل داده‌اند.

,

 

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در طول مسیر و اهمیت برپایی نماز جماعت تأکید کرد: برای برپایی این فریضه همراه هر کاروان یک روحانی نیز اعزام‌شده است تا نماز جماعت و اول وقت برگزار شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های پیاده از12 آبان ماه سفر معنوی خود را آغاز کرده‌اند و به‌طور متوسط هر کاروان طی مدت 5روز این مسیر با پای پیاده طی سفر می‌کند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حرکت کاروان‌ها تا 17 آبان ماه در طول جاده‌ها ادامه یابد و امکانات ضروری برای زائران پیاده فراهم شود.

,

 

,

گفتنی است بزرگ‌ترین موکب بین‌راهی برای اسکان و اطعام زوار رضوی در جایگاه نماز جمعه سبزوار برپاشده است که در شبانه‌روز ظرفیت اسکان بیش از 3هزار زائر را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار از حرکت بیش از 11هزار زائر با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی خبر داد.