435 هزار زائر پیاده به مشهد وارد شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: از این تعداد 37% زن و مابقی مرد هستند که نسبت به سال قبل 8.5% رشد داشته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی گفت: زائران از محور های نیشابور تربت حیدریه ؛ فریمان ؛ سرخس ؛ کلات ؛ قوچان و 3 محور فرعی جاده قدیم قوچان ؛ سیدی ؛ و طرقیه و شاندیز به مشهد مشرف شدند .

,

رضائی افزود: در طول مسیر هزاران خدمتگزار در قالب 319 ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ از مشهد و 11 استان دیگر به زائران پیاده خدمات رفاهی ؛ درمانی ؛ و اسکان ارائه دادند. بزرگترین ایستگاه صلواتی در محور نیشابور ایستگاه های صلواتی جواد الائمه ؛و رباط خاکستری و در محور قوچان مکتب آل محمد و الکترود رضا و شاهچراغ شیراز و در محور سرخس میقات الرضا بودند که علاوه بر خدمات ذکر شده با افزایش فضای خواب ؛ زائران بیشتری را اسکان دادند .

,

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: توسط واحد اسکان جمعیت 390 محل اسکان با ظرفیت 100 هزار نفر مهیا که از این ظرفیت 87855 زائری که پیش بینی اسکان نکرده بودند با کمک خدمه حج و زیارت ؛ خدمه استانقدس ؛ اموزش و پرورش و ستاد گامهای عاشقی و هیئت جواد الائمه (ع) و اقشار مردم و جمعیت خدمتگزار اسکان داده شدند و 2 روز پذیرائی رایگان داشتند .

,

وی گفت : در حوزه خدمات درمانی با ایجاد ستاد هماهنگی بهداشت و درمان زائران پیاده متشکل از همه خدمتگزاران درمانی کشور و جمعیت خدمتگزار به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جاده ها و محلهای اسکان و ایجاد 21 پایگاه سلامت در سه سطح خدمات درمانی رایگان ارائه نموده و بیش از 5 میلیارد ریال هزینه داروئی داشته است .

,

سخنگوی جمعیت خدمتگزارزائران پیاده امام‌رضا(ع) درحوزه خدمات فرهنگی گفت ؛ با ایجاد قرارگاه فرهنگی بمدیریت استان قدس رضوی ؛ هدایت فرهنگی کاروانها ؛ اعزام مبلغ و مبلغه در محورها و محل های اسکان پوشش داده شده و محصولات فرهنگی به اقتضای سن زائر تهیه و به زائرین پیاده اهدا شده است .

,

وی گفت : بیمه حوادث زائر از خدماتی بود که با سوبسید توسط جمعیت خدمتگزاران برا ی آسودگی سفر زائران پیش بینی شده بود که هرمدیر کاروان میبایست با پرداخت 1300 تومان زائر خود را از مبداء تا مبدائ بیمه کند .

,

رضائی گفت : جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با سابقه 17 سال خدمت رسانی و ایحاد 22 واحد ؛امسال بیش از 15هزار خدمه را برای خدمت رسانی در همه حوزه ها از اول محرم بسیج کرد تا زائران امام مهربانی به راحتی و سلامت مسیر زیارت پیاده را طی کنند.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: طی 10 روز پایان ماه صفر 435 هزار 892 زائر پیاده در قالب 4890 کاروان از 21 استان کشور به مشهد وارد شدند.