مشارکت اصفهانی ها در نذر خون از میانگین کشوری بالاتر است/ بیش از ۱۳ هزار نفر در طرح نذر خون استان شرکت کرده‌اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید زینلی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به اینکه بنا بر سنت قدیمی مردم در ایامی مانند عاشورا و تاسوعا برای اهدا خون اقدام می‌کنند، اظهار کرد: خون طول عمری دارد که اگر از مدت معین بگذرد از چرخه مصرف خارج می‌شود و ما نمی‌توانیم به‌طور نامحدود نگهداری کنیم درحالی‌که بیمارستان‌ها هم نیاز به خون‌دارند که طرح نذر خون اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از مردم در این طرح خواسته شد که به‌جای یک روز در سال برای اهدای خون، در طرح اهدای خون که از اول ماه محرم و تا پایان ماه صفر است اقدام کنند.

,

وی بابیان اینکه در این طرح می‌توانیم از اکثر خون‌های گرفته‌شده استفاده کنیم، افزود: یکی دو سال است خوشبختانه این طرح با مشارکت خوب در اصفهان انجام می‌شود و امیدوارم این ادامه پیدا کند.

,

زینلی بیان کرد: مشارکت در نذر خون در استان اصفهان به ازای هر هزار نفر ۲۷ نفر اهداکننده است و از میانگین کشوری که ۲۵ نفر است، بیشتر است.

,

وی با اشاره به اینکه به دلیل استقبال خوب مردم استان از طرح نذر خون، تمام نیازهای مراکز درمانی استان را بدون هیچ محدودیتی تأمین کردیم، تصریح کرد: در مراکز درمانی استان کمبود خون نداریم و گروه‌های مثبت خون، گروه‌های فراوانی هستند.

,

مدیرکل انتقال خون اصفهان ادامه داد: گروه خونی o مثبت فراوان‌ترین گروه خونی و گروه خونی AB منفی کمترین گروه خونی در سطح استان است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بابیان اینکه مشارکت در نذر خون در اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: بیش از 13 هزار نفر در طرح نذر خون استان شرکت کرده‌اند.