پرتقال رنگی نخورید / عرضه پرتقال‌های شمال از ۲۰ روز آینده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ورود پرتقال‌های رنگ شده به بازار گفت: در سال‌های اخیر چیدن پرتقال‌های کال و نارس و رنگ آمیزی آن به روش‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسی متداول شده که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: با عملیات‌ شیمیایی صورت گرفته و در معرض گرما قرار گرفتن پرتقال‌ها، عملا این محصول تحت تاثیر تغییرات منفی قرار می‌گیرد و در این زمینه بهتر است مردم با تشخیص محصولات از آنها  استفاده نکنند.
,
 
,
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه پرتقال‌های شمال هنوز به طور کامل نرسیده اند عنوان کرد: پرتقال‌های شمال از ۲۰ روز آینده وارد بازار می‌شوند و درحال حاضر تمام پرتقال‌های تامسون با رنگ نارنجی موجود در بازار که از شمال کشور به بازار عرضه می شوند رنگ غیرطبیعی دارند.
,
 
,
شادلو در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از پرتقال‌های کم رنگ یا نیمه رنگ طبیعی در بازار وجود دارد که از جنوب کشور وارد بازار می‌شود و معمولا رنگ سبز با حاله‌های زرد یا نارنجی دارند واین محصولات مناسب مصرف هستند.
,
 
,
وی افزود: در حال حاضر نارنگی‌های بذر ژاپنی، یافا و اوشو در بازار به طور فراوان دیده می شود و اغلب به طور کامل رسیده و تقاضای بازار را تامین می‌کنند.
,
 
,
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه هنوز عرضه این محصولات در میادین ممنوع نشده اظهار کرد: در سال‌های اخیر ورود چنین محصولاتی به دلیل عرضه بالا در میادین تره بار عمده ممنوع اعلام شد، اما در سال جاری هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه بخشی از پرتقال‌های موجود در بازار به طور غیر طبیعی رنگ آمیزی شدن اند عنوان کرد: پرتقال‌های جنوب موجود در بازار کم رنگ هستند و پرتقال‌های رسیده شمال از ۲۰ روز آینده وارد بازار می‌شوند.