700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛  کاظم خاوازی چهارشنبه شب در حاشیه پنجمین همایش ملی زعفران در تربت حیدریه اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب، تصویب قانون حفظ ذخایر ژنتیکی کشور است و ما نیز برای زعفران ذیل محصولات بخش کشاورزی برنامه خاصی را تدارک دیده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی افزود: در این راستا سازمان تحقیقات در صدد است برای حفظ ذخایر ژنتیکی بنه های بومی زعفران، اطلاعات آن ها را جمع آوری و غربالگری و در نهایت شناسنامه ای برای آن ها تدوین کند.

,

 

,

وی همچنین با اشاره بر برگزاری هشتمین رویداد استارت تاپی زعفران در تربت حیدریه، گفت: اکنون 700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی وجود دارد که مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند و برگزیدگان این رقابت های علمی نیز م یتوانندد از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

,

 

,

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز بیان داشت: سیاست ما در حوزه زعفران تنظیم بازار به گونه ای است که نه کشاورز دچار خسران بشود و نه تعادل بازار به هم بخورد.

,

 

,

مجتبی مزروعی افزود: البنه امسال و در روزهای نخستین برداشت، شاهد افزایش قیمت گل زعفران تا کیلویی 2 میلیون ریال بودیم که مربوط به روزهای نخست بود و این افزایش قیمت خاص تمام محصولات "نوبرانه ای" کشاورزی است و بتدریج که میزان عرضه فراوان می شود، از میزان قیمت نیز کاسته خواهد شد.

,

 

,

وی همچنین از حضور افراد خارجی در مزارع زعفران تربت حیدریه و زاوه استقبال کرده و گفت: حضور افراد خارجی به معنی تجارت مستقیم است و ما استقبال می کنیم.

,

 

,

پنجمین همایش ملی زعفران امروز به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه  آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

]
معاون وزیر جهاد و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اکنون 700 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی وجود دارد که مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند و برگزیدگان این رقابت های علمی نیز می توانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.