وقف صدقه جاریه ای است که بسیار مورد تاکید قرار دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیت الله سید علی اکبر قریشی عصر دیروز در همایش «وقف و رسانه» که با حضور یاوران وقف و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی در خصوص وقف، اظهار داشت: کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، تا روز قیامت از منافع دنیوی و اخروی آن بهره مند می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید اگر نعمت های خدا را بشمارید نمی توانید بشمارید و به پایان برسانید، افزود: امیرالمومنین حضرت علی (ع) نهری را جاری کرد و به محض جاری شدن آب، آن را مکتوب کرد و فرمود این صدقه ای است به فقرا و اشخاص در راه مانده که وارث آن خداوند متعال است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: وقتی انسان از دنیا رفت تمام ارتباطش با دنیا قطع می شود اما وقف صدقه جاریه ای که مانده یا علمی که باقی گذاشته و فرزند صالحی که برای او استغفار می کند، پاداش این ها با خداوند متعال است.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سنت حسنه وقف را صدقه جاریه ای عنوان کرد که همواره مورد تاکید ائمه معصوم و علما بوده است.