کنگره۳هزار شهید بزرگترین رویداد فرهنگی سال جاری استان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح قزوین  در اجلاسیه نهایی کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین  صبح امروز(پنجشنبه  ) با حضورفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های‌ بین المللی استان قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین ,

سردار محمد شاهرخی در اجلاسیه پایانی کنگره۳هزار شهید قزوین که با حضور خانواده شهدا برگزار شد اظهار کرد: خالصانه‌ترین سلام را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تقدیم می‌کنیم و سلام و درود بر شهدا و امام شهدا و آرزوی صحت و طول عمر برای مقام معظم رهبری داریم.

,


وی ادامه داد: درود و سلام بر ۳هزار شهید استان و خیر مقدم برای مدعوین مراسم شهدا بویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران مقدس و مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان داریم. 

دبیر کنگره ۳هزار شهید قزوین ابراز کرد: خدا را سپاسگزاریم که در ماه ربیع و آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص) توفیق برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی سال جاری را به ما عنایت کرد. 

وی ادامه داد: کنگره ۳هزار شهید قزوین در قالب ۵اجلاسیه به صورت تخصصی برگزار گردید. 

,
,
,
,
,
,



این مسئول با بیان اهداف برگزاری کنگره گفت: بزرگداشت شهدا و احیای نام آنها، ترویج اسطوره‌های فرهنگ ایثار و شناساندن شهدا، تحقیق در زندگی شهدا و ترویج سیره زندگی آنها از جمله اهداف برگزاری کنگره بود. 

فرمانده سپاه پاسداران استان درباره اقدامات صورت گرفته در راستای کنگره عنوان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی، جمع آوری اطلاعات فردی و اسناد مرتبط با شهدا و چاپ آثار مربوط به شهدا از اقدامات کنگره است. 

وی در ادامه افزود: برگزاری ۱۶۶ یادواره در نیمه نخست سال جاری، برگزاری ۵روز اجلاسیه به صورت تخصصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای شب شعر و نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی و هچنین وحدت صمیمیت و پای کار بودن تمام مسئولین استانی از ویژگی‌های این کنگره است. 

شاهرخی در پایان گفت: از تمام عزیزان که به طریق مختلف در اجرای مراسم نقش داشتند سپاسگزارم و امیدواریم یاد شهدا بدرقه راه زندگی آنان باشد. 

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,

عبدالمحمد زاهدی،در اجلاسیه نهایی کنگره ۳هزار شهید قزوین اظهار کرد: از حضور تمام شرکت کنندگان و به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران تقدیر و تشکر دارم و  از حضور رئیس کل سپاه پاسداران در اجلاسیه نهایی تشکر ویژه دارم. 

,


وی افزود: کنگره۳هزار شهید پایان‌پذیر نیست و با اجلاسیه نهایی تمام نمی‌شود، بلکه دبیرخانه کنگره فعال خواهد بود و دبیر خانه کنگره پس از این به ویژه در حوزه هنری و ادبی و تولید آثار ماندگار در ارتباط با شهدا تلاش خواهد کرد. 

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی از شهدا سخن می‌گوییم از افرادی حرف می‌زنیم که به فرموده پیامبر اکرم(ص) خداوند آنها را گلچین کرده است. 

زاهدی عنوان کرد: وظیفه خود می‌دانم تا از تمام فعالین و حمایت کنندگانی که در برگزاری کنگره عظیم شهدای استان تلاش کردند تشکر کنم، هر چند این اقدامات در برابر ایثارگری و یک قطره خون شهید حتی قطره‌ای در برابر اقیانوس هم نیست. 

وی تاکید کرد: دست اندکاران کنگره مخلصانه و به عنوان وظیفه‌ای دینی، انقلابی و میهنی در راستای برگزاری کنگره تلاش کردند و به آن به عنوان وظیفه‌ای اداری نگاه نکردند؛ همچنین از رسانه‌های استان که در طول دو ماه گذشته تمام استان را به نام و یاد شهدا معطر کردند تقدیر و تشکر دارم. 

این مسئول با تشکر از حضور و نقش مردم اظهار کرد: از مردم نیز تشکر ویژه دارم، چرا که در ایام اخیر در شهرها و روستاها شاهد برگزاری یادمان شهدا بودیم که در مواردی مردم با هزینه خود و با عشق و علاقه این مراسمها را برگزار کردند. 

, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,



استاندار قزوین عنوان کرد: اگر نتوانیم برای خود توشه‌ای از کنگره و فعالیت‌های صورت گرفته بدست آوریم تلاش‌های چند ماه اخیر ما بی‌فایده بوده و برای آخرت نیز توشه‌ای بدست نیاورده‌ایم. 

وی عنوان کرد: دستاورد این کنگره باید تلاش بیشتر برای خدمت گزاری بیشتر به مردم بویژه خانواده شهدا باشد، باید بدانیم همه آنچه امروز به عنوان عزت و اقتدار در داخل و خارج داریم مدیون خون شهدایی است که در دفاع از این نظام به زمین ریخته شده است. 

زاهدی در پایان گفت: امیدواریم وظیفه خود را درک کرده و این امر مهم را فراموش نکنیم.

, ,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام /

]
در اجلاسیه نهایی کنگره ۳هزار شهید قزوین مطرح شد: برگزاری کنگره ۳هزار شهید قزوین بزرگترین اقدام فرهنگی در سال جاری بوده و در برگزاری آن از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شده است.