اردبیل در آینده با مشکل آب شرب مواجه می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما،بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در جلسه تخصیص آب استان اردبیل با حضور ترابی مدیرکل کلان آب و آبفای وزارت نیرو، اظهار داشت: جهت تامین آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی با برش شهرستانی تا افق ۱۴۲۵ از منابع مختلف باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز برای منطقه آزاد و منطقه ویژه ای اقتصادی باید دقیق مورد بررسی قرار گیرد، افزود: دستگاه های متولی برای آمایش سرزمینی و برنامه ریزی های لازم باید ۳۰سال آینده با اولویت تامین آب شرب جمعیت ساکن و متغیر در نظر بگیرند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نیاز بخش صنعت و گردشگری در سال های آتی به آب افزایش می یابد افزود: در برخی از شهرستان ها مثل مشکین شهر کمبود آب شرب احساس نمی شود در حالی که مرکز استان و برخی شهرستان ها در آینده با مشکل کمبود آب مواجه شده و  باید آب شرب پایدار برای همه شهروندان ساکن در شهرها و روستاها تامین شود.

,

وی افزود: استان اردبیل قطب کشاورزی است و مصرف آب در این بخش نسبت به سایر بخش ها بسیار بالاست و کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت های موجود باید به سمت آبیاری مدرن و تحت فشار سوق داده شوند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب شهرستان های استان چندان مشکلی ندارد اما با شرایط حاکم باید برای ۳۰ سال آینده جهت تامین آب شرب، صنعت و در اولویت سوم کشاورزی برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

,

بهروز ندایی تخصیص آب دشت مغان را طبق اسناد یاد آور شد و اظهار داشت: در مورد میزان کشت اراضی شمال استان بعضا اختلاف عددهایی مشاهده می شود باید دستگاه های متولی آمار دقیقی از وضعیت اراضی در اختیار وزارت نیرو قرار دهند تا طبق اسناد و اراضی موجود برنامه ریزی تا افق۱۴۲۵ تدوین شود.

,

در این جلسه نماینده ادارات مختلف متولی بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری و همچنین آبفای استان مسایل و موانع موجود در این حوزه را تشریح کردند.

,

انتهای پیام/

]
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین برنامه تخصیص آب شرب اردبیل تا افق ۱۴۲۵ ،گفت:مرکز استان و برخی شهرستان ها در آینده با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.