همایش یاوران وقف در خلیل آباد برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، عصر امروز همزمان با هفته وقف همایش یاوران وقف در خلیل آباد با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و جمعی دیگر از مسوولان این شهرستان در مهدیه صاحب الزمانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

حجت الاسلام علی ناهیدی در این مراسم اظهار داشت: وقف همزمان با حیات انسان ها وجود داشته است و از زمانی که اسلام به وجود آمد وقف سر و سامان گرفت.

,

وی با بیان اینکه عموم وقف ها متعلق به امام حسین (ع) است که در زمان شهادت آن حضرت نیز هزینه می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولین واقف اسلام نیز پیامبر اکرم (ص) است به همین منظور این روز به عنوان وقف نامگذاری شده است.

,

وی با تاکید بر توسعه و تبلیغات در خصوص وقف، اذعان کرد: سازمان اوقاف نیز در این زمینه همه جانبه به عرصه آمده است و تلاش های خوبی در این عرصه انجام گرفته است.

,

ناهیدی با بیان اینکه در گذشته برخی مسائل باعث شد تا اعتماد مردم زیاد جلب نشود، عنوان کرد: مشاوران وقف باید با راهنمایی های خود، مردم را به سمت وقف های ضروری سوق دهند.

,

وی مردم را سرمایه اصلی وقف دانست و تشریح کرد: سازمان اوقاف باید نیروهایی را تنها برای برنامه ریزی و سازمان دهی هزینه کرد وقفیات داشته باشند و کمک های خیرین و هزینه هایی را که می شود به صورت شفاف به مردم اعلام کند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه یک ذهنیت منفی از گذشته در خصوص اوقاف وجود دارد که باید برطرف شود، ابراز کرد: این ذهنیت باعث شده که برخی که موقوفه دارند ولی حاضر به ثبت آن در اداره اوقاف نباشند و سازمان اوقاف باید اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند.

,

وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه وقف از قدیم یک مسئله اعتقادی و دینی است و تاثیر زیادی در راستای مسائل اقتصادی، اجتماعی، سلامت، آموزش، فرهنگ و هنر و تمام مسائل در راستای دین اسلام دارد.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه وقف در بعضی از بخش ها اشباع شده و می طلبد واقفین به سمت بخش های لازم و مورد نیاز حال حاضر روی آورند، تصریح کرد: از گذشته های دور مردم به عزاداری سید و سالار شهیدان اهتمام ویژه ای داشته است و دیگران نیز به این سمت راغب شده اند و مطمئنا راغب کردن مردم به سمت نیات وقف های مورد نیاز زمان بر و نیازمند کار جهادی است.

,

در پایان از واقفان شهرستان و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی در خلیل آباد تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، همایش 'یاوران وقف' با حضور واقفان در شهرستان خلیل آباد برگزار شد.