جشن های بهار مهربانی در استان زنجان برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ فاطمه کرباسی، امروز در جلسه هماهنگی جشن های بهار مهربانی،اظهار داشت: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آینده در جامعه جشن های بهار مهربانی در استان زنجان برگزار می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا؛,

وی با بیان اینکه این جشن ها به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و مقارن با میلاد پیامبر گرامی اسلام برگزار می شود، افزود: این جشن ها از 29 آبان ماه تا 4 آذرماه امسال مصادف با 12 تا 17 ربیع الاول برگزار می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد:این جشن ها با رویکرد بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی در جامعه برگزار می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این جشن ها به منظور توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده ها و سازمان های مردم نهاد اجرایی می شود.

,

 کرباسی یادآور شد: این جشن ها می تواند در قالب سینمای سیار، نمایش خیابانی، موسیقی اقوام، برنامه های مذهبی، هنرهای سنتی، هنرهای تجسمی و جشنواره غذا اجرا شود.

,

وی تصریح کرد:عرضه محصولات فرهنگی همانند کتاب، آلبوم موسیقی، صنایع دستی، کارگاه قصه های قرآنی برای کودکان می تواند از برنامه های حاشیه های این جشن ها باشد.

,

این مسئول برضرورت برگزاری جشنواره های مختلف و مسابقات قرآنی و دینی همزمان با اجرای مراسم جشن تاکید کرد و گفت: در این جشن ها برمشارکت حداکثری گروه های مردمی، تشکل ها و صنوف فرهنگی و هنری تاکید می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: همانگونه که حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان این شهر را به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی برای دیگر استان ها الگو کرد، از اینرو تلاش می شود با ارائه برنامه های شاد و جذاب، این شهر به عنوان شهر بانشاط و پویا برای دیگر استان ها الگو شود. 

,

در ادامه این جلسه هریک از معاونت ها، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه و سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
12 تا 17 ربیع الاول؛به مناسبت هفته وحدت،جشن های بهار مهربانی در استان زنجان برگزار می شود.