اعطای تسهیلات اشتغال روستایی بدون توانمندسازی کارگشا نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: با بازدیدی که از چندین روستای خراسان شمالی داشته ام، متوجه شدم که اغلب روستاییان از وجود این تسهیلات و ایجاد اشتغال با این تسهیلات بی خبر هستند و حتی نمی دانند سامانه ای به نام کارا برای برخورداری از این تسهیلات طراحی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قربانی تصریح کرد: برای ارائه آموزش، توانمندسازی و نظارت بر نحوه بهره برداری از این تسهیلات در آیین نامه اجرایی اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، هیچ اعتباری لحاظ نشده است و اعطای تسهیلات اشتغال زا به متقاضیان روستایی و عشایری بدون ارائه آموزش به متقاضیان و توانمندسازی آنها همچنین نظارت بر بهره برداری از این تسهیلات، کارگشا نخواهد بود.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که موضوعات ارائه آموزش و توانمندسازی و نظارت بر نحوه توزیع این تسهیلات باید در این آیین نامه جدی گرفته شود، خواستار شد: دولت برای این مسئله اعتبار لازم را اختصاص دهد و این آیین نامه نباید با شتاب زدگی به پیش برود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس همچنین تصریح کرد: وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و استانداران نسبت به ارائه آموزش، توانمندسازی و نظارت بر نحوه بهره برداری از این مسئول هستند.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس با تاکید بر این نکته که در آیین نامه اجرای اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان دولت برای آموزش، توانمندسازی و نظارت هیچ اعتباری را در نظر نگرفته است، گفت: اعطای این تسهیلات بدون ارائه آموزش و توانمندسازی به متقاضیان به تنهایی کارگشا نیست.