اینجا البرز؛ رشت می رود، خوزستان می آید!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، از اعلام شهرستان کرج به عنوان استان البرز 8 سالی است که می گذرد اما این استان نوپا رنگ استانداری بومی را تا کنون به خود ندیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

عیسی فرهادی زاده چهارمحال و بختیاری نخستین استاندار انتخابی البرز در سال 91 بود که مدیریتش 11 ماه بیشتر دوام نیاورد و جای خود را به اصغر عربیان، استاندار کردستانی داد و وی نیز کرسی ریاست را پس از گذشت یکسال با لبخند به سید طاهر طاهری سمنانی سپرد.

,

پس از گذشت 8 ماه از فعالیت طاهری در البرز، سید حمید طهایی استاندار همدانی استان 39 ماه توانست بر کرسی ریاست بنشیند و پس از آن، محمد علی نجفی استاندار گیلانی البرز از 22 شهریور 96 روی کار آمد.

,

به دنبال اجرای طرح منع به کارگیری بازنشستگان، این مصوبه قانونی دامن محمد علی نجفی را هم گرفت و در نهایت در 26 آبان سال جاری عزیزالله شهبازی از چهره های خوزستانی عهده دار سرپرستی استانداری البرز شد.

,

البرز استان تازه تاسیسی است که به به دلیل فاصله کم با پایتخت مشکلات بسیار زیادی را به دوش می کشد و یکی از بزرگترین و اساسی ترین آن حوزه مدیریت و دستگاه اجرایی است، مدیرانی که از استانهای دیگر می آیند، پست هایی که ماهها و یا بعضاً سالها با سرپرستی اداره می شود، با تغییر یک مدیر همه برنامه ها و سیاست ها عوض می شود.

,

مسئولین علقه و دلبستگی چندانی به حوزه خود نشان نمی دهند، و از همه مهمتر شناخت کافی برای امور مهم و تصمیم گیری درباره آن وجود ندارد، اینها تنها دست ای از اثرات این روند نا مطلوب است.

,

باید اعتراف کرد که موضوع مدیران غیر بومی برای البرز فرقی بین دولت ها نمی کند چه آن زمانی کرج به عنوان غرب استان تهران در نظر گرفته می شد و چه امروز که خود استانی مستقل است، این حاشیه پایتخت بودن بیش از اینکه برای البرز منفعت داشته باشد، ضرر خود را نصیب شهروندان کرده است.

,

شاید البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت خالی از نخبگان بومی شده و آن نیروهای توانمند و نخبه معمولاً جذب تهران می شوند، اما هنوز هم تعدادی زیادی از مدیران بومی هستند که توان اداره امور را مطلوب تر از دیگران دارند و از طرفی هم به راحتی برای دولت ممکن است که مدیران بومی شاغل در تهران را مامور به البرز کند تا با شناخت کافی اندکی از مشکلات این منطقه بهبود یابد.

,

و اما محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره گرایش دولت به انتخاب استانداران غیر بومی در کشور به خبرنگار "تیتر1"، می گوید: بومی بودن و غیر بومی بودن را در بخش استانداران ما باید به تجربه خوب و شناخت کافی از استان اختصاص دهیم.

, "تیتر1",

اگر بگوییم استاندار بومی می تواند کار را جمع کند و غیر بومی نمی تواند به نظر من منصفانه نیست، استانداران با تجربه ای که عمق مسائل کشور را می شناسند صرفا با تحلیل یک استان می توانند فعالیت کنند.

,

به نظر من باید به سمتی برویم که تجربه و علم مدیریت استاندار در چه سطحی است تا بتواند به رفع مشکلات استان بپردازد و انتخاب استاندار البرز مناسب بود چرا که وی اقتصادی فکر می کند.

,

علی قربانی کارشناس مسائل سیاسی درباره انتخاب نیروهای غیر بومی برای سمت های مختلف در البرز به خبرنگار تیتربک، می گوید: البرز پیش از این در قالب شهر کرج و در طول سال های انقلاب به دیگر شهرها مدیر صادر کرده است.

, تیتربک,

چرا امروز اراده ای برای استفاده از ظرفیت های نهفته در حوزه مدیریت در کشور وجود ندارد؟ البرز نخبه پرور است اما متاسفانه برخی خود را قیم البرز می دانند و می گویند اگر فلان مسئول انتخاب نشود راهی برای انتخاب وجود ندارد.

,

با وجود نخبه های فراوان در البرز، سیاست زدگی و سیاسی کاری مسئولین امروز آسیب بزرگی است که نظام مدیریتی را آفت زده کرده است و مسئله استاندار و شهردار نیست، مسئله منافع عده ای خاص است.

,

در خاتمه تنها می توان گفت:استان البرز امروز در شرایطی باید بیش از دیگر مناطق به مشکلات و بحران های آن توجه شود، همچنین فارغ از تخصص و کارآمدی تعهد نیز لازمه کار در این منطقه است و بهتر بود در فصل انتصابات و تغییرات مدیریتی بیشتر به این موضوع توجه می شد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
از اعلام شهرستان کرج به عنوان استان البرز 8 سالی است که می گذرد اما این استان نوپا رنگ استانداری بومی را تا کنون به خود ندیده است.