رمز عبور کاربران اینستاگرام لو رفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از آنجایی که اینستاگرام نیز یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های فیس بوک است، به نظر می‌رسد که آسیب‌پذیری‌های شرکت مادر آن نیز گریبان اینستاگرام را گرفته است به همین خاطر اخبار زیادی از سوی کاربران و کارشناسان در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری موجود بر روی پلت‌فرم اینستاگرام به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به گذرواژه و رمز عبور حساب‌های کاربری دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خیل عظیمی از کاربران در این شبکه اجتماعی محبوب از عملکرد اینستاگرام و فیس‌بوک انتقاد کرده و آنها را به سهل انگاری و عدم تلاش برای محافظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.
,
 
,
به گفته کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، مشکل مذکور به یک باگ و آسیب پذیری امنیتی در پلتفرم اینستاگرام مربوط می‌شود که مجرمان سایبری توانسته‌اند از آن سواستفاده کرده و به اطلاعات شخصی کاربران موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.
,
 
,
در واکنش به انتشار این اخبار، سخنگوی شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که افشای گذرواژه در اینستاگرام تنها محدود به تعداد بسیار اندکی از کاربران بوده است و بقیه کاربران لزومی ندارد که از نقض حریم خصوصی و افشای اطلاعات شخصی خود نگران باشند.
,
 
,
وی در ادامه افزوده است که متخصصان فنی و امنیتی اینستاگرام به سرعت از این اتفاق باخبر شده و درحال برطرف کردن باگ موجود هستند.
,
 
,
منبع: ایسنا
]
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هکرها با سواستفاده از باگ موجود در اینستاگرام به گذرواژه کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌اند.