مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت/ فضای مجازی جایگزین مناسبی برای کتاب نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سبلان‌ما، حامد رضایی مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل بعداز ظهر امروز در نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی در اردبیل گفت: فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کتاب و کتابخوانی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به این‌که فضای مجازی سبب کم‌توجهی افراد به مطالعه شده است، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی نقش سازنده‌ای در هدایت جامعه دارد اما کم‌حوصلگی، وجود مشکلات متعدد و فضای مجازی موجب دوری افراد از مطالعه کتاب شده است.

,

رضایی نبود فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در میان مردم را سبب پیشی گرفتن تاثیرات منفی آن در جامعه دانست و گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیازمند افزایش سطح مطالعه در کشور است.

,

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به رشد روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی  باید در کشور  استاندارد‌ لازم برای دسترسی و استفاده مناسب از اینترنت تبیین شود.

,

وی با بیان اینکه اولین محیطی که می‌تواند از آسیب‌ها و اعتیاد به فضای مجازی جلوگیری کند، محیط خانواده است، افزود: در صورت انتقال مناسب آموزش‌های لازم به والدین و آشنایی آنان با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی، می‌توان امیدوار بود که تا حدی اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

,

رضایی اعتیاد به فضای مجازی را مانند اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: با تغییر سبک استفاده از فضای مجازی و تعیین جایگزینی مناسب برای آن می‌توان تاثیرات مخرب آن را کاهش و میزان سرانه مطالعه را افزایش داد.

,

وی با بیان اینکه مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت و با تعریف نیاز مناسب برای کودکان  حس کنجکاوی‌شان را کنترل کرد، افزود: با پاسخ صحیح به نیاز کودکان می‌توان فضای حقیقی را برای‌ آنان لذت بخش و حضور در فضای مجازی را کمرنگ کرد.

,

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل تصریح کرد: متاسفانه نسل جدید از بدو تولد با تکنولوژی و انواع رسانه‌ها آشنا می‌شوند لذا اگر این رسانه‌ در دسترس، برای این نسل، آموزش دهنده فرهنگ غلط باشد به طور قطع تاثیرات آن در جامعه بروز می‌یابد.

,

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: بنیان‌های تفکر هر جامعه‌ای بر اساس میزان مطالعه در آن شکل می‌گیرد به نحوی که با پایین آمدن آمار مطالعه و سرگرم بودن افراد در فضای مجازی، ساختارهای تفکر افراد از رشد باز می‌ ایستند .

,

 

,

انتهای پیام/

]
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل با انتقاد از توجه به بازی های رایانه ای خواستار توجه به سرانه مطالعه در کشور شد و گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیازمند افزایش سطح مطالعه در کشور است