اعلام آمادگی یمن برای توقف حملات نظامی علیه ائتلاف سعودی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از طرح جدید صلح که در آن بر توقف حملات موشکی و پهپادی یمن تاکید شده است، خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اگر ائتلاف سعودی صلح می‌خواهد، ما آماده توقف عملیات نظامی خود در همه جبهه‌ها هستیم.»
,
 
,
 الحوثی افزود:  یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.
,
 
,
وی در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که شلیک موشک و ارسال پهپادها را متوقف کنیم تا بهانه ادامه تجاوز و محاصره را از دشمن بگیریم.
,
 
,
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف حملات موشکی و پهپادی یمن شده است و ما هم از تلاشش برای برقرای صلح حمایت می‌کنیم.
,
 
,
او گفت که یمن از موشک‌های بالستیک و پهپادهای خود فقط برای بازدارندگی و دفاع در برابر جنایات ائتلاف استفاده کرده است.
,
 
,
الحوثی خاطرنشان کرد، یمن از بزرگترین فاجعه انسانی در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی و محاصره آن رنج می‌برد.
,
 
,
جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از فروردین ماه سال 1394 آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در این سه سال و اندی بیش از 50 هزار یمنی جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"  آگوست گذشته فاش کرده بود که شمار کشته‌های یمن بیش از 50 هزار نفر است، اما منابع مختلف، آمار واقعی را بیان نمی‌کنند.
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.