51 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسین جعفری امروز در مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی با اشاره به پیشرفت اجرای خوب طرح تجهیز اراضی کشاورزی به سیستمهای نوین اظهار کرد: 43 درصد از اراضی کشاورزی مستعد زنجان به سیستمهای نوین مجهز شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: با افتتاح 400 هکتار از این طرح که امروز در طارم افتتاح می‌شود و یک هزار هکتار نیز در مناطق مختلف استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد مجموع اراضی کشاورزی مجهز به سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار در استان زنجان به 52 هزار هکتار می‌رسد.

,

وی با اشاره به اینکه در اعتبارات خوبی به اجرای پروژه‌های آبیاری نوین در سطح کشور داده شده است گفت: با این اعتبارات از 124 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی مستعد به تجهیز آبیاری تحت فشار تا به امروز 51 هزار هکتار به سیستمهای آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: با اجرای این پروژه‌ها 43 درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستمهای نوین کشاورزی مجهز شدند.

,

وی بیان کرد: در سه چهار سال گذشته میانگین تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین 1500 تا 1300 بود عنوان کرد: سال گذشته با تلاشهایی که در این حوزه انجام شد و اعتباراتی هم برای این حوزه در نظر گرفته شد میانگین تجهیز اراضی کشاورزی در استان به 5 هزار هکتار افزایش یافت.

,

جعفری با بیان اینکه 151 درصد تحقق برنامه‌ها را در این استان داشتیم ابراز کرد: براساس ارزیابی انجام شده به عنوان چهارمین استان در توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در کشور انتخاب شدیم.

,

وی خاطر نشان کرد: با مجموع تلاشهایی که در استان زنجان انجام گرفته امسال هم حدود 2 هزار و 500 هکتار عملیات اجرای آبیاری نوین را داریم و 5 هزار و 400 هکتار نیز در حال اجرا است.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: عملیات تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین شتاب خیلی خوبی در استان داشته که این امر در سایه تلاشهای صورت گرفته و اعتبارات ملی تخصیص داده شده به این حوزه محقق شده است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری نوین گفت: 51 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.