16 پروژه عمرانی در دهستان شوسف به اتمام رسید/ گام برداشتن قرارگاه پیشرفت و آبادانی در راستای تأمین امنیت مرز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون اقدامات این قرارگاه در دهستان شوسف شهرستان نهبندان، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامی که در پروژه‌های عمرانی حوزه قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام می‌شود استخراج نیاز سنجی، آمار و اطلاعات اولویت‌های روستا از نگاه مردم است که استخراج شده و بر اساس اطلاعات پروژه تعریف می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

اجرای پروژه بر اساس نیاز هر دهستان

, اجرای پروژه بر اساس نیاز هر دهستان,

وی افزود: پس از مشخص شدن اولویت واقعی، پروژه‌ها بر اساس نیازهای اساسی و خاص مردم روستا ابتدا در برنامه اجرایی قرار گرفته و بعد از آن که پروژه‌ها اولویت بندی شد  برای انجام پروژه‌ها جلسات تخصصی با کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی بیان کرد: پس از اینکه پروژه‌ها به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و بعد از تأیید تخصصی برای انعقاد قرارداد، نهایی شده و در برنامه‌های اجرایی قرارگاه قرار می‌گیرد.

,

 

,

اتمام 16 پروژه در دهستان شوسف

, اتمام 16 پروژه در دهستان شوسف,

هنری عنوان کرد: بر این اساس در دهستان شوسف در فاز اول پروژه‌ها طی یکسال گذشته حدود 16 پروژه تعریف شد که همه این پروژه‌ها به پایان رسیده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: اکثر پروژه‌ها در دهستان شوسف در زمینه احیا و مرمت قنوات و استخر ذخیره آب است و یک پروژه فرهنگی بوده که ساخت حسینیه‌ای در روستای مزار سید علی (ع) نهبندان بوده است.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: سر جمع اعتبار هزینه شده برای این 16 پروژه حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان مصوب شد که 600 میلیون تومان از طرف قرارگاه پیشرفت و آبادانی تأمین شده است.

,

 

,

هنری عنوان کرد: مابقی اعتبار سهم استانی بوده است که 15 درصد آن توسط مردم و 35 درصد دیگر را جهاد کشاورزی تقبل کرده که سهم مردمی به صورت کامل پرداخت شده و بخشی از سهم جهاد کشاورزی تأمین و بخش دیگر آن در برنامه قرار گرفته و در آینده نزدیک تخصیص پیدا خواهد کرد.

,

 

,

پروژه‌های دیگری در راه است

, پروژه‌های دیگری در راه است,

وی با اشاره به اتمام پروژه‌های مرحله اول در دهستان شوسف ، بیان کرد: برای انجام پروژه‌های دیگر در فاز بعدی کار شناسایی و بازدید‌های اولیه توسط کارشناسان کارگروه عمران قرارگاه استان و مسئولان دهستان‌ها انجام شده است.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در این راستا جلسات متعددی طی ماه‌های اخیر با مردم و هسته‌های جهادی روستاها برگزار شده و روحانیونی که در روستاها مستقر هستند پیشنهادات اولیه را مطرح کرده که جمع‌بندی شده است.

,

 

,

هنری گفت: با توجه به پیشنهادات ارائه شده و اولویت‌ها جلساتی با ادارات برگزار شد و هم اکنون در شرف انعقاد قرارداد جدید در حوزه عمرانی برای دهستان شوسف هستیم.

,

 

,

مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی شرط انجام پروژه

, مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی شرط انجام پروژه,

وی بیان کرد: یکی از خاصیت‌های پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی این است که خود زیر مجموعه و پیش نیاز عرصه‌های دیگر فعالیت‌های قرارگاه است؛ یعنی در عرصه‌های پنج‌گانه‌ای که فعالیت داریم پروژه‌های در برنامه قرار می‌گیرد که زمینه‌ساز و زیرساخت حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که پروژه‌هایی که در دهستان‌ها تعریف می‌شود بر اساس نیاز و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط است، تصریح کرد: به هر صورتی که دستگاه‌های اجرایی بتوانند برای انجام پروژه‌های اولویت‌دار مشارکت داشته باشند قرارگاه پیشرفت و آبادانی متناسب با آن می‌تواند پروژه تعریف کند.

,

 

,

 هنری خاطرنشان کرد: شرط انجام پروژه‌ها در هر دهستان حضور خود مردم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

,

 

,

آب؛ زیر ساخت اشتغال و تثبیت جمعیت

, آب؛ زیر ساخت اشتغال و تثبیت جمعیت,

وی بیان کرد: فعالیت‌هایی که در حوزه آب انجام می‌شود چون خود زیر ساخت اشتغال روستا است زمینه تثبیت اشتغال را در روستاها فراهم می‌کند.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در بسیاری از روستاها که شغل اصلی مردم کشاورزی است اجرای پروژه‌های مربوط به آب باعث تثبیت جمعیت در روستاها شده و حتی شاهد مهاجرت معکوس در روستاها هستیم.

,

 

,

تأمین امنیت مرز

, تأمین امنیت مرز,

هنری تصریح کرد: در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی نیز باید توجه ویژه ای در بحث منابع آب برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر و حاشیه شهرها داشته باشیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: مهاجرت در مناطق مرزی باعث تهدید‌های امنیتی خواهد شد و امنیت مرز را زیر سوال می‌برد براین اساس نیاز است هزینه‌های چند برابری انجام دهیم برای اینکه بتوانیم امنیت مرز را برقرار کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در دهستان شوسف 16 پروژه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به اتمام رسیده است.