بسیج فرهنگی است که آمادگی لازم را برای دفاع از ارزش‌ها دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمدرضا حبیبی صبح امروز در همایش بسیج و مدیریت جهادی که در سالن  شهید بهشتی دادگستری شهرستان یزد برگزار شد ضمن تبریک تولد پیامبر اکرم (ص) گفت: دشمنان کشور ماهیت بسیج را درک نکرده‌اند چراکه  آن‌ها به همه چیز دید مادی دارند و بسیج را با همان دید مادی خود، صرفاً یک نهادی نظامی می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اظهار داشت: برای آن ها قابل هضم نیست که یک نهاد نظامی با این ظرفیت  وجود داشته باشد و متعجب هستند از این که پزشک، مهندس، وزیر، پیر، جوان، میانسال و ... عضو بسیج هستند.

,

حبیبی با اشاره به این که بزرگان ما از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد می کنند گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است؛ فرهنگی که یک نوع آمادگی و همبستگی عمومی به منظور دفاع از ارزش ها، اعتقادات، اسلام ناب و نظام مبتنی بر ولایت فقیه است. از این رو بحث نظامی و نبرد مسلحانه یک جزء از یک تفکر و فرهنگ می شود که اگر جایی نیاز شد سلاح به دست گرفته شود و دفاعی مسلحانه از این نظام و اعتقادات و ارزش ها  صورت گیرد

,

وی ادامه داد: ولی دفاع از نظام و اعتقادات صرفا دفاع نظامی نیست این دفاع در عرصه‌های اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی و... خواهد بود که در طول این چهل سال عمر انقلاب به برکت رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری از آن بسیار دیده‌ایم.

,

حبیبی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: علی‌رغم همه دسیسه‌هایی که خصوصاً در نیمه دو سال گذشته و امسال علیه کشور وجود داشته و دشمنان نیز صراحتاً اعلام کردند که اجازه نمی‌دهیم ایرانی‌ها چهلمین سالگرد پیروزی انقلابشان را جشن بگیرند اما به حول و قوه الهی همه نقشه‌های شوم آنان نقش بر آب‌ خواهد شده است.

,

وی اظهار داشت: دشمنان ایران همه توطئه‌ها را به کاربردند، دلارهای شیوخ منطقه را خرج کردند در عرصه تبلیغات، فضای مجازی و رسانه‌ها با ایجاد جنگ روانی سعی کردند در کشور اخلال ایجاد کنند و باعث ایجاد نارضایتی در مردم شوند و مردم را در مقابل  نظام قرا ر بدهند و یک سری نفوذی‌ها داخلی نیز محکم به میدان آمدند ولی به حول قوه الهی، رهنمودها و رهبری‌های مقام معظم رهبری و صبر و مقاومت مردم همه توطئه‌ها نتیجه عکس می‌دهد.

,

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به اتفاقاتی که در سطح جهان رخ‌داده است خاطرنشان کرد: بعضاً اتفاقاتی که در بیرون از کشور می‌افتد و دشمنان کشور را به جان یکدیگر می‌اندازد وقایعی است که باید با نگاه بصیرانه به آن توجه کرد.

,

حبیبی با اشاره به  آتش‌سوزی که در ایالت کالیفرنیا آمریکا رخ داد گفت: هرچند ما به عنوان یک انسان هرگز راضی نیستیم حتی در یک کشوری مانند آمریکا که دشمنی زیادی با ما دارد؛ مردمش به خاطر حادثه آتش‌سوزی زنده‌زنده در آتش بسوزند و یک شهر  به خاکستر تبدیل شود و چند صد نفر ناپدید بشوند و بی‌خانمان شوند ازجمله حوادثی است که باید در آن تأمل کرد.

,

وی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران گفت: یک حادثه آتش‌سوزی در کشور خودتان را نتوانستید مهار کنید و این حاکی از پوشالی بودن قدرت کاذب آمریکا است.

,

حبیبی افزود: این حادثه باعث نمایان شدن هر چه بیشتر خوی دردم نشانه حاکمان آمریکا به‌ویژه رئیس‌جمهور امریکا شد؛ در حادثه‌ای که مردمش زنده‌زنده سوختند؛ نمک به زخم آن‌ها می‌پاشد و می‌گوید اعتبارات و بودجه این ایالت را کم خواهم کرد که این صحبت‌ها اعتراض مردم خود امریکا را به دنبال داشته است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان ماهیت بسیج را درک نکرده‌اند، گفت: بسیج فرهنگی است که آمادگی و همبستگی لازم را برای دفاع از ارزش‌ها دارد.