حمایت ترامپ از عربستان وحشیگری دکترین آمریکا را برجسته می کند/ زد و بند با بن سلمان پشت پرده کثیف نحوه تجارت آمریکا را برملا کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ حمایت ترامپ از عربستان سعودی وحشیگری دکترین اول آمریکا را برجسته می کند. دکترین آمریکا عریان است.با اجازه ی فرار عربستان سعودی از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار آمریکایی، ترامپ پیامی وحشت زده در مورد نحوه انجام تجارت آمریکا در جهان ارسال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
واشنگتن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، جدایی از محمد بن سلمان شاهزاده سعودی را نپذیرفت و در ازای همراهی حاکمان مستبد جهانی، وعده ی چشم پوشی از جنایات بین المللی آنها را داد.
,
 
,
اما بیشتر از آن، دولت آمریکا با تأکید بر سرمایه گذاری میلیاردها دلاری عربستان سعودی در کشورش، روشن ساخت که واشنگتن بهایی دارد و قواعد کلی آن قابل خریداری است.
,
 
,
تصمیم ترامپ برای پاسخ دادن به پرسش ها در مورد چگونگی واکنش به قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست، سایر ارکان دکترین آمریکا را در یکی از محاوره ای ترین و عجیب ترین سَبکِ بیانیه ها که تاکنون در سیاست خارجی آمریکا نوشته شده، فاش کرد.
,
 
,
این امر، دولتی را نشان داد که به نادیده گرفتن و پیش داوری ارزیابی های اطلاعاتی کشورش که با اهداف سیاسی آن در تضاد است، تمایل دارد.
,
 
,
آمادگی آمریکا برای تبرئه ی عربستان سعودی، ضربه دیگری به حاکمیت قانون بین المللی و پاسخگویی جهانی است. مفاهیم واشنگتن، تمایل اندک آن به اجرای قوانین طی دو سال ریاست جمهوری ترامپ را نشان داده است.
,
 
,
اظهارات ترامپ مطمئنا منجر به درگیری شدید با کنگره، جایی که حرکت دو حزبی برای مجازات عربستان سعودی وجود دارد، می شود.
,
 
,
سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر از ایالت تنسی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، واکنش ترامپ را رد کرد.
,
 
,
او گفت: "هرگز فکر نمی کردم روزی را ببینم که کاخ سفید به عنوان شرکت روابط عمومیِ شاهزاده عربستان سعودی کار می کند."
,
 
,
به نقل از cnn،با توجه به انکار ارزیابی سازمان سیا توسط ترامپ مبنی بر اینکه شاهزاده ی سعودی در جریان قتل خاشقچی بوده، این امر ممکن است بیگانگی بین ترامپ و جامعه اطلاعاتی آمریکا را تقویت کند.
, cnn,
 
,
بیانیه ترامپ استدلال کرد که اگرچه قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست وحشتناک و نابخشودنی بود، اما شایستگی قطع رابطه استراتژیکی که وی آن را در سطوح فوق العاده ای افزایش داده را ندارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
واشنگتن پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، جدایی از محمد بن سلمان شاهزاده سعودی را نپذیرفت و در ازای همراهی حاکمان مستبد جهانی، وعده ی چشم پوشی از جنایات بین المللی آنها را داد.