تعریف مسیرهای گردشگری از نیاز اساسی شهر همدان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، در این دیدار سه ساعته با مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای مطالبه گری حقوق حقه همشهریان همدانی ابراز خرسندی کرد و گفت: آمادگی هر گونه همکاری در زمینه هایی که شورای شهر همدان مطرح نمایند را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

علی آقا محمدی خواستار ورود چشمگیر استارتاپ ها در کمک به مدیریت شهری همدان شد گفت: عملکرد این مجموعه های جوان، پویا و خوش فکر موجب ایجاد پیش بستر سرمایه گذاری در همدان می شود.

,

مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب، ضمن تاکید بر تقویت و احیاء باقیمانده محله های قدیمی شهر تاریخی همدان افزود: تعریف مسیرهای گردشگری با جانمایی امکانات و زیرساخت های گردشگری نیاز اساسی شهر همدان است.

,

وی گفت: میدان آرامگاه بوعلی، پیاده راه های بوعلی و اکباتان باید به میدان باباطاهر ختم شده و امکانات مورد نیاز توریست داخلی و خارجی باید در مسیر ذکر شده جانمایی شود؛ تا برای بازدید کننده جذابیت ایجاد کند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مجوز شهر تاب آور برای همدان را یک فرصت ارزشمند دانست و

,

جلسه با جوانان و شنیدن نظرات کارشناسی آن ها، تقویت بحث استارتاپ ها، احیاء کاروان سراهای قدیمی با تعریف عملکرد جدید و ایجاد بسته های حمایتی از نیروهای خدمات شهری همدان؛ مطالبی را عنوان و پیرامون موارد یادشد؛ تاکید کرد.

,

علی آقا محمدی فرصت ورودهای سه گانه و سرمایه گذاری در بحث های اقامتی، تفریحی را در جذب سرمایه و داشتن اقتصادی پویا بسیار موثر دانست و خواستار مشارکت مردم در اداره آن ها شد.

,

رییس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشریح کلیات  فعالیت شورای پنجم گفت: شورای شهر همدان دارای 11 عضور و 8 کمیسیون بوده که در طول هفته دو جلسه صحن برگزار می کند.

,

کامران گردان با بیان اینکه انسجام و همدلی بین اعضای شورای شهر همدان وجود دارد، افزود: مصوبات شورای شهر به کمیته انطباق فرمانداری ارسال می شود و در اکثر موارد نیز مورد تایید کمیته مذکور بوده است.

,

وی به محدودیت منابع و کمبود نقدینگی شهرداری همدان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی؛ پروژه های اجرایی شهرداری فعالیت داشته، همدان از معدود شهرهایی است که برای پرداخت هزینه های جاری و.... دارای عقب افتادگی ندارد.

,

رییس شورای اسلامی شهر همدان،  با توجه به مشاهده تضعیف جایگاه شوراهای اسلامی در سال های اخیر، خواستار توجه و نگاه ویژه به جایگاه  منتخبین مردم در پارلمان محلی شد.

,

کامران گردان با انتقاد از درآمدهای پایدار و ارزش افزوده که به خزانه دولت واریز می شود؛ تعریف یک وحدت رویه در اجرا را خواستار شده زیرا به اعتقاد وی شهرهای کوچک در این خصوص متضرر خواهند شد.

,

وی ضمن اشاره به مصوبه تخفیف ها و مشوق های سرمایه گذاری؛ توسط شورای شهر همدان در سال های اخیر، اضافه کرد: باید تلاش شود تا از موقعیت شهروندان همدانی در حوزه های مختلف سرمایه گذاری برای ایجاد درآمدهای پایدار در مدیریت شهری بهره گرفته شود.

,

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: همان گونه که شاهد بودیم در بهمن سال گذشته، دشمنان قسم خورده نظام از این فرصت برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده کردند و باید با اتحاد و همدلی در راستای اعتلای نظام و انقلاب تلاش کرد.

,

حسین قراباغی بااطمینان؛ دغدغه موضوعات اقتصادی و سرایه گذاری برای همه همدانی و بخصوص  جناب عالی به عنوان مشاور رهبر انقلاب که سال ها در قسمت های تاثیر گذار فعالیت داشته اید؛ وجود دارد.

,

قراباغی با بیان این که، تلاش کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر در دوره جدید بر این است که از ظرفیت و جایگاه همدانی های تاثیر گذار برای پیشرفت کهن شهر همدان استفاده کنیم.

,

وی افزود مشکلات پیش روی مدیریت شهری تهیه شده و راه کارهای عملیاتی آن نیز تقدیم خواهد شد تا با حمایت های لازم نسبت به مرتفع نمودن آن اقدام شود.

,

قراباغی ریشه همه مشکلات و بزه های اجتماعی را از بیکاری دانست و اظهار کرد: ایجاد اشتغال مهمترین راهکار برون رفت از این مشکلات است.

,

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان در راستای جذب سرمایه گذارجهت پیشرفت در حوزه مدیریت شهری تمام تلاش خود را میکند تا در پایان عمر کاری این کمیسیون نتایج ماندگاری را برای شهر و نیز ارایه گزارش داشته باشد.

,

حسین قراباغی همچنین به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری همدان 2018 اشاره کرد و این اجلاس را یک اتفاق مبارک و بسیار ارزشمند برای شناساندن ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری برای کهن شهر همدان دانست.

,

وی از عدم اختصاص بودجه رویداد همدان 2018 هم انتقاد کرد.

,

قراباغی در ادامه به اجرای پروژه های تاثیرگذار در سطح شهر همدان اشاره کرد و گفت: پروژه های مهمی شامل، فازهای پل غدیر شهرک فرهنگیان، پل سردار شهید همدانی، پیاده راه بلوار گردشگری ارم در دست اجرا است که تکمیل آنها نیازمند مساعدت و اختصاص منابع ملی است.

,

رییس کمیسیون اققصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ساماندهی ورودهای سه گانه شهری را به عنوان یک نیاز تاثیر گذار در نگاه گردشگر نسبت به شهر تاریخی همدان عنوان کرد.

,

قراباغی ضمن اشاره به ظرفیت هایی چون 200 هکتار از اراضی سد اکباتان برای احداث پارک، اختصاص 102 هکتار از اراضی فخر آباد برای بوستان ولایت و به عنوان پایلوت گردشگری در آینده و 500  هکتار از اراضی روستای شورین به عنوان فرصت های جدید اقتصادی، گفت: در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار در این خصوص هستیم.

,

رییس کمیته حسابرسی شورای شهر همدان مطالبات شهرداری همدان از دستگاه های مرتبط را 200 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بخش عمده ای از این مطالبات هنوز وصول نشده است.

,

حسین قراباغی در پایان سخنانش بر لزوم هماهنگی قانون پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری با سایر سازمان های دیگر در قانون خدمات کشوری را تاکید کرد و خواستار مساعدت لازم در زمینه شد.

,

در ادامه رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار باید به عنوان یکی از غدغه های مدیریت شهری باشد، گفت: اعمال سلیقه در اجرای قانون عامل ایجاد چندگانگی در راه رسیدن به تعالی مدیریت شهری است.

,

سید مسعود عسگریان: باید با تصویب ضوابط خاص نسبت به جذب سرمایه گذار شهری اقدام کرد.

,

عسگریان با بیان یانکه اراده ما بر این است تا در حد توان مشکلات حوزه شهری حل نماییم، افزود: در این راستا باید یک سری قوانین خاص برای ترغیب سرمایه گذار در حوزه گردشگری تعریف شود

,

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسالمی شهر همدان گفت: با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در توزیع قدرت و اعتقاد ایشان به واگذاری امور به مردم، باید تمرکز قدرت از ناحیه دولت ها به مردم واگذارشده تا  اداره امور شهر و روستا توسط آنان صورت گیرد.

,

اکبر کاوسی خواستار افزایش قدرت شوراهای اسلامی شهر شد و افزود: با توجه به  اهمیت نقش مردم در مدیریت شهری، دست یابی به توسعه مدیریت شهری منوط به ایجاد حس اعتماد بین شهروندان است.

,

وی خواستار ایجاد تغییر در نگاه مدیریت کلان کشوری شد و اضافه کرد: درآمدهای چرخش مالیاتی هر شهری باید در همان شهر هزینه گردد.

,

رییس کمیسیون خدمات شهری وحمل و نقل شورای اسلامی شهر همدان نیز از وضعیت بد اقتصادی  که مردم در حال حاضر درگیر آن بوده؛ انتقاد کرد و این وضعیت را در عدم دست یابی به رونق شهری مرتبط دانست.

,

علی فتحی سیاسی کاری را یکی از آفت های سیستم اداری کشور دانست و گفت: هیچ اراده ای برای تولید، جذب سرمایه و اشتغال وجود ندارد.

,

فتحی طرح پیشنهادی افزایش پایه حقوقی کارمنان شهرداری در سطوح مختلف و به طور خاص نیروهای خدمات شهری را مطرح کرد و خواستار اتخاذ تدابیری برای این مورد به صورت یکپارچه در سطح کشور شد.

,

وی از دکتر علی آقا محمدی به عنوان مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب درخواست زمینه حضور مجدد مقام معظم رهبری از کهن شهر همدان را فراهم کند تا پایتخت نشینان تاریخ و تمدمن ایران زمین سعادت و فرصت میزبانی ایشان را دومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران؛ تجربه کند.

,


انتهای پیام/

,
]
با پیگیریهای رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، رییس و اعضای شورابا علی آقا محمدی مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سالن جلسات بیت رهبری پیرامون مباحث مدیریت شهری بویژه حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری دیدار کرده و به گفتگو پرداختند.