دستگیری شکارچی غیرمجاز پرنده در خلیل آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شفیعیان در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: با هماهنگی قضایی یک شکارچی که بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه اقدام به شکار و زنده گیری پرنده وحشی سهره طلایی نموده بود دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه این متخلف اقدام به زنده گیری پرنده سهره طلایی بوسیله تله های مخصوص به منظور فروش و کسب سود کرده است، خاطرنشان کرد: در بازرسی های انجام شده از این متخلف، تعداد 8 عدد از این پرنده، دو قفس نگهداری و دو عدد تله پرنده گیری کشف و ضبط شده است.

,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: متخلف پس از تشکیل پرونده قضایی به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شد که مجازات عمل وی برای این گونه از پرنده  با توجه به نظر قاضی و به شرایط متهم به جهت همکاری با مامورین و سایر جهات  تا پانزده میلیون ریال جزای نقدی یا تا شش ماه حبس و یا مجازاتهای جایگزین حبس را در پی خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه 18 گونه مختلف از این پرنده  در کشور شناسایی شده اند که حدود نیمی از این تعداد در شهرستان خلیل آباد قابل مشاهده هستند، اذعان کرد: سهره طلایی یکی از انواع سهره ها جثه ای اندکی کوچکتر از گنجشک با رنگ های زیبا و صدایی دلنشین دارد اما شکار و نگهداری آن در چهارچوبه قفس نه قانونی و نه اخلاقی است.

,

شفیعیان در پایان عنوان کرد: طبق قانون، مبادرت به هرگونه شکار و صید یا خرید و فروش و حتی نگهداری و حمل هرگونه جانور وحشی اعم از عادی و حمایت شده، چه زنده و چه مرده و اجزاء آنها  بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد گفت : با هماهنگی قضایی یک نفر شکارچی که بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه اقدام به شکار و زنده گیری پرنده وحشی سهره طلایی نموده بود دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.