شناسایی بیش از ۸۳۰ نفر از معلولان در مناطق کم برخوردار شهرستان کوثر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، بهزاد ستاری صبح امروز در دیدار با فرماندار کوثر با اشاره به برخی از اقدامات و خدمات ارائه شده به اقشار نیازمند و محروم اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 189 مورد خدمات در تشکیلات سازمان تعیین شده است که در سایه تلاش های انجام شده خدمات بسیار متنوع و قابل قبولی به این افراد در سطح کشور ارائه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی پیشگیری از معلولیت ها را گامی مهم در راستای داشتن جامعه ای سالم و پویا دانست و گفت: تامین سلامت روحی، روانی و جسمی افراد یکی از وظایف خطیر این سازمان در نظام است چرا که بی‌ توجهی و غفلت در این حوزه برای دولت بار مالی و برای خانواده‌ها هم فشار روانی را در پی دارد.

,

ستاری افزود: انجام طرح‌های غربالگری شنوایی نوزادان، تنبلی چشم، مشاوره های تخصصی ژنتیک، تامین مسکن مددجویان و معلولان، ایجاد مهدهای کودک شهری و روستایی، پرداخت شهریه سه دهک پایین درآمدی، ارائه یک وعده غذای گرم، تشکیل تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی و برخی دیگر از فعالیت‌های مد نظر از جمله خدمات ارائه شده به افراد نیازمند است.

,

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: کسب رتبه نخست بهزیستی در جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه های اجرایی استان و پذیرش بیش از 9 هزار نفر از افراد پشت نوبت و افزایش 3.4 برابری مبلغ مستمری از دیگر خدمات ارزنده در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان است.

,

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای اهداف و وظایف سازمانی خدمات کاملا تخصصی و به صورت گسترده به افراد تحت حمایت ارائه می‌دهد، گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها، سازمان با انجام برنامه‌هایی چون غربالگری شنوایی نوزادان، سنجش بینایی کودکان و انجام مشاوره‌های تخصصی ژنتیک گام‌های خوبی برداشته است.

,

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عضویت سازمان در کمیته‌های تخصصی را از دیگر اقدامات این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: عضویت در کمیته‌های شورای سالمندان، مناسب‌سازی فضاها و مبلمان شهری، اشتغال، اعتیاد و طلاق از جمله فعالیت‌های خوب این سازمان است.

,

ستاری اشتغال و قادرسازی افراد تحت حمایت را از دیگر برنامه‌ها در کسب استقلال فردی آنان دانست و بیان کرد: بیش از 830 نفر از معلولان در مناطق کم برخوردار و روستایی شهرستان کوثر از طریق CBR شناسایی شدند که امیدواریم با شناسایی این قبیل از افراد بتوانیم خدمات رضایت بخش و قابل قبولی از جمله طرح مراقبت در منزل را به این عزیزان ارائه دهیم.

,

 فرماندار شهرستان کوثر نیز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده به مددجویان در سطح شهرستان اظهار کرد: کارها و فعالیت‌های خوب این نهاد بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست و خدماتی که افراد نیازمند از این سازمان دریافت می‌کنند رضایت بخش بوده و تا حدودی استقلال فردی آنان را تامین کرده است.

,

وحید کنعانی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌ها در راستای اهداف این مجموعه و همگام و همراه با بهزیستی برنامه‌های خود را پیش می‌برند، افزود: دستگاه‌های یاری رسان در موضوعات متعددی که دامنگیر جامعه هستند از قبیل مشارکت‌های مردمی، آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و غیره همواره پای کار هستند.

,

وی گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش اداری این سازمان، مساعدت در پرداخت شهریه‌های مناطق کم برخوردار و روستامهدها، جذب و ابلاغ اعتبارات متناسب با وضعیت شهرستان، تامین مسکن مددجویان و تامین نیازهای ضروری به ویژه مساعدت در تامین داروهای خاص مددجویان از جمله مطالبات این شهرستان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال در راستای حمایت از افراد جامعه هدف بیش از ۹ هزار نفر از افراد پشت نوبت در بهزیستی اردبیل پذیرش شدند.