برگزاری جشنواره غذای سنتی محله محور در خلیل آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید پریشان توندری در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از برگزاری جشنواره غذای سنتی در محله مسکونی شهیدان عباسپور خلیل آباد خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این گونه جشنواره ها تلاشی مضاعف برای حفظ و احیای غذاهای سنتی و محلی در میان مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد برگزار شد، خاطرنشان کرد: 80 نفر از بانوان ساکن در محله شهیدان عباسپور خلیل آباد با پخت غذاهای سنتی در این جشنواره حضور داشتند.

,

مدیر کانون فرهنگی هنری معین مساجد خلیل آباد همچنین تصریح کرد: داوران مسابقه نیز با تمرکز بر روی غذاهای سنتی و بر چهار الگوی خلاقیت، نحوه پخت، تزئین و سنتی بودن غذا در نهایت 8 نفر را به عنوان منتخب جشنواره معرفی کردند.

,

وی ادامه داد: از غذاهای منتخب جشنواره را گندم نخود، آش جوش بره، روغن شیره، روغن جوش، آبگوشت و قرمه، صبحانه محلی، قروتی محلی و آرد بریون نام برد.

,

در پایان جوایز افراد برتر با حمایت مالی کانون فرهنگی و هنری ندای اسلام ، ادارات میراث فرهنگی و گردشکری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر، پایگاههای مقاومت بسیج نرجسیه و شهیدان عباسپور به برگزیدگان اهدا شد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کانون فرهنگی هنری معین مساجد شهرستان خلیل آباد از برگزاری جشنواره غذای سنتی در محله مسکونی شهیدان عباسپور خلیل آباد خبر داد.