اهدای بیش از ۵۱ هزار واحد خون در آذربایجان غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مجتبی قهرمان رضائیه در گفت و گو با اروم نیوز، با بیان اینکه مشکلی از بابت ذخایر خونی در استان وجود ندارد، گفت: اما با توجه به سردی هوا مردم همچنان در بحث اهدا خون جدیت داشته باشند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: البته مردم در بحث اهدا فرآورده های خونی از جمله پلاسما و پلاکت نیز اهتمام داشته باشند چرا که امروز این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، بیان کرد: در ۸ ماه نخست سال جاری حدود ۶۱ هزار نفر جهت اهدا خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده اند.

,

وی، تاکید کرد: همچنین بیش از ۵۱ هزار واحد اهدا خون، ۱۶ هزار واحد اهدا پلاکت و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد اهدا پلاسما داشته ایم.

,

قهرمان، در خصوص تعداد بانوان و آقایان اهدا کننده، گفت: از این میان بانوان بیش از ۶ هزار نفر و آقایان بیش از ۵۰ هزار نفر هستند.

,

وی، با بیان اینکه آذربایجان غربی طول سال گذشته نزدیک به ۷۲ هزار واحد اهدا خون داشته است، ادامه داد: نیاز خون و فرآورده های خونی بسته به در خواست مراکز درمانی می باشد که در سال های اخیر با مشارکت مردم شریف استان و اهدا کنندگان عزیز مشکلی در این خصوص نبوده است.

,

وی، ادامه داد: مراکز انتقال خون در ارومیه، مهاباد، نقده و خوی فعال بوده و بقیه شهرستان ها طی هماهنگی هاتیم هایی جهت دریافت خون اهدایی مردم در منطقه حاضر می شوند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با تاکید بر حضور مستمر مردم جهت اهدای خون گفت: در ۸ ماه نخست سالجاری بیش از ۵۱ هزار واحد خون در استان اهدا شد.