آموزش ترافیکی ۱۰۰۰ مدرسه در حاشیه جاده های استان کرمان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان روز گذشته گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه راهها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است و چون دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین گروه از میان عابران پیاده هستند آموزش ایمن سازی مدارس در استان به صورت تئوری و فیزیکی  انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حاج سید علیخانی تصریح کرد: برگزاری طرح های ایمن سازی مدارس حاشیه راهها و ا رتقاء ایمنی پنجگانه نقش موثری در کاهش تصادفات داشته و با توجه به اینکه بخشی از تلفات جاده ای را عابرین پیاده بخصوص افراد زیر ۱۸ سال و محصلین تشکیل می دهند، این طرح با افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان توانسته تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

,

وی یادآور شد: ارتقاء فرهنگ و آگاهی های ترافیکی بین قشر آسیب پذیر و کاهش تلفات عابران پیاده بویژه دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها از اهداف اجرای این طرح می باشد.

,

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: ما معتقدیم بهترین راه فرهنگ سازی اجرای قوانین و مقررات، آموزش صحیح از دوران ابتدایی می باشد با اجرای این طرح از سال ۸۳ تاکنون تعداد تلفات دانش آموزی در حاشیه جاده ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

,

وی تصریح کرد: بدون شک دانش آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آنها، با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن سازی مسیر تردد به مدارس دارای اهمیت زیادی است.

,

حسین حیدری یار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ناظر اجرای طرح نیزگفت: به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کافی از خطرات ترافیکی، این قشر بیشتر از دیگر کاربران جاده ای در معرض خطر قرار داشته و از گروههای بسیار آسیب پذیر به شمار می روند، لذا در سال جاری تعداد ۵۵ باب مدرسه از شهرستان های زرند، بم، بافت، سیرجان، ریگان، انار، ارزوئیه، بردسیر، راور، کوهبنان، رفسنجان و کرمان پیش بینی شده بود که آموزش های ایمنی  در این شهرستان ها با استفاده از توان بخش خصوصی و تحت نظارت عالیه این اداره کل اجرایی گردید.

,

حیدری یار با اشاره به این نکته که تصادف با دانش آموزان بیشتر در نقاطی رخ می دهد که سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر و مشکل دیدن و دیده شدن برای رانندگان و دانش آموزان وجود دارد، یادآور شد: در این طرح دانش آموزان نسبت به خطرات ناشی از عبور از طول و عرض جاده آشنا شدند.که در این راستا آموزه های ترافیکی به صورت عملی و تئوری، همراه با نمایش های موزیکال با جذابیت خاصی به دانش آموزان اجرا گردید.

,

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان موضوعات آموزشی این طرح  را مفاهیم کلی ترافیکی و شناخت خطرات جاده، آموزش عبور از طول و عرض جاده، تجهیز و آموزش گذربانان مدرسه( پلیس مدرسه) ، آشنایی با رفتارهای غلط ترافیکی دانش آموزان، آشنایی با نقاط ایمن و مناسب برای عبور از طول و عرض جاده، شناخت تجهیزات راهنمایی و رانندگی از جمله چراغ های راهنمایی، تابلوها و خط کشی هاو…. عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها از سال ۸۳ با شناسایی ۱۱ مدرسه آغاز و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مدرسه از این مدارس در شمال و جنوب استان کرمان مورد آموزش ایمنی عبور و مرور قرار گرفته اند.