کارت‌های ملی قدیمی تا کی اعتبار دارند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیف الله ابوترابی با اعلام اینکه بیش از ۴۷ میلیون نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده و در لیست دارندگان کارت ملی هوشمند قرار گرفته اند، ادامه داد: حدود ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت برای مردم ارسال شده است و همین تعداد کارت نیز با تفاوت اندک، تحویل مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه کارت‌های ملی به دفاتر درخواست شده، ارسال می‌شوند، افزود: هنگام ثبت نام اسکن اثر انگشت دریافت می‌شود و برای فعال‌سازی کارت، باید به همان دفتر و تطبیق مجدد اثر انگشت، فرد به دفاتر ثبت نامی مراجعه کنند.
,
 
,
ابوترابی با اشاره به اینکه ممکن است بخش اعظم کارت‌های صادره در پایان سال بدست هموطنان نرسد، تاکید کرد: کسانی که تکمیل ثبت نام کرده اند، در لیست قرار می‌گیرند و اگر بعد از سال به جایی مراجعه کردند، با یک استعلام وجود کارت ملی شان محرز می‌شود.
,
 
,
سخنگوی سازمان ثبت احوال به هموطنانی که تاکنون نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند، توصیه کرد که به دفاتر پیشخوان و پست یا ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و مراحل تکمیل ثبت نام را انجام دهند، زیرا کارت‌های قدیم تا پایان سال ۹۷ دارای اعتبار هستند و در سال ۹۸ فاقد اعتبار خواهند بود و اگر مردم شماره ملی را اظهار کنند، بدلیل عدم ثبت نام، دچار مشکل می‌شوند.
,
 
,
به گفته ابوترابی، ۱۹۰ سازمان و وزارتخانه تفاهم‌نامه امضا کرده اند که برای احراز هویت از نقاط مختلف کشور با ما در ارتباط باشند و بر اساس مصوبه هیئت وزیران کارگروهی شکل گرفته تا کارت هوشمند مشابه در سایر دستگاه‌ها ارائه نشود.
,
 
,
ابوترابی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با اعلام اینکه امکان بهره مندی از اسکن اثر انگشت، امضای الکترونیک و –پین کد‌های اختصاص یافته در زمان ثبت نام- و نیز عنبیه چشم در کارت ملی هوشمند برقرار است، افزود: امکان خود دریافت و خودپرداخت توسط یکی از بانک‌ها در حال برقراری است و بانک‌های دیگر نیز تلاش می‌کنند مجوز این کار گرفته شود تا از کارت ملی به عنوان کارت اعتباری استفاده شود و در آینده می‌توان با همکاری ناجا بعنوان گواهینامه و کارت پایان خدمت نیز استفاده شود.
]
سخنگوی سازمان ثبت احوال با تاکید بر اینکه کارت‌های ملی قدیم در سال ۹۸ فاقد اعتبار خواهند بود به هموطنان توصیه کرد که ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند را به پایان سال موکول نکنند.