وعده افشانی شهردار سابق تهران آب رفت
[

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدنجم‌الدین محمدی در نشست خبری خود که در گرم‌خانه خاوران برگزار شد، اظهار کرد: نخستین گرم‌خانه شهر تهران در سال ۸۳ و در پارک تختی به صورت سازه چادر شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: پس از این و با توجه به فوت چند نفر از کارتن‌خواب‌ها ضرورت گرم‌خانه‌های مقاوم و استاندارد در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و این در حالی است که در سال ۸۵ اداره کل آسیب‌های اجتماعی شهر تهران تشکیل و موضوع کاهش آسیب و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در دستور کار قرار گرفت.
,
 
,
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: پس از برنامه‌ریزی شهرداری تهران در خصوص احداث گرم‌خانه‌های دائمی، گرم‌خانه‌هایی در منطقه بهمن، صباشهر و خاوران احداث شد. ضمن این که ۲ مرکز شبانه‌روزی نیز در منطقه لویزان و اسلام‌شهر جهت خدمت‌رسانی به صورت شبانه‌روزی در نظر گرفته شد.
,
 
,
محمدی با بیان این که خدمات در گرم‌خانه‌ها براساس زمانبندی در نظر گرفته شده ارائه می‌شود، گفت: این افراد از غروب آفتاب در این مراکز حاضر می‌شوند و خدمات دریافت می‌کنند و افرادی که نیاز به خدمات شبانه‌روزی داشته باشند قطعا در دو مرکز لویزان و اسلامشهر پذیرش می‌شوند.
,
 
,
وی با اشاره به نحوه فرایند پذیرش افراد در گرم‌خانه گفت: بعضی از افراد به صورت خودمعرف و یا از طریق گشت‌های سطح شهر و یا از طریق سازمانه ۱۳۷ شناسایی و به گرم‌خانه‌ها هدایت می‌شوند.
,
 
,
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: گرم‌خانه‌ها مراکز شبانه‌روزی نیستند، اما تلاش گسترده‌ای برای ارائه خدمات پس از پذیرش پیش‌بینی شده است.
,
 
,
محمدی با اشاره به خدمات ارائه شده عنوان کرد: تلاش شده است این خدمات پیوسته با کیفیت و البته به موقع ارائه شود. ضمن این که در سال ۸۸ سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تشکیل شد و هدف از تشکیل این سازمان ارائه خدمات پیوسته به آسیب‌دیدگان بوده است.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: خدمات در سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ۳ معاونت تخصصی ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به خدمات حمایتی، توانمندسازی، رفاه اشاره کرد.
,
 
,
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین به وظایف شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: قانون در این زمینه وظایف دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران را مشخص کرده است، که از آن جمله می‌توان به ساماندهی ناهنجاری‌های شهر و همچنین فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم و متناسب با سرانه‌های آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
,
 
,
محمدی با بیان این که در گذشته اقداماتی در خصوص زیرساخت‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان ایجاد شده است، تصریح کرد: اگرچه در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته، اما زیرساخت‌ها متناسب باسرانه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیست. ضمن این که در برنامه ۵ ساله سوم نیز پیشنهادی از سوی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران صورت گرفته است که توجه لازم به زیرساخت‌ها جهت ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی بشود.
,
 
,
وی اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نیز از جمله بهزیستی و کمیته امداد به وظایف خود در خصوص ساماندهی افراد آسیب‌دیده عمل کنند.
,
 
,
محمدی با تاکید بر این که شهرداری تهران در بحث کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌پناه در سطح شهر وظایفی را بر عهده دارد، گفت: ایجاد فضای امن برای افراد آسیب دیده و بهبود وضعیت آن‌ها مورد توجه شهرداری تهران قرار دارد.
,
 
,
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: یکی از برنامه‌های سازمان رفاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران راه‌اندازی ۴۴ گرم‌خانه در ۲۲ منطقه تهران است و در واقع ما باید در هر منطقه ۲ گرم‌خانه داشته باشیم، که این موضوع به شهرداران مناطق نیز ابلاغ شده است.
,
 
,
وی با بیان این که ظرفیت گرم‌خانه‌ها در سطح شهر تهران در فصل پاییز و زمستان دو برابر می‌شود، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های سازمان رفاه شهرداری تهران اطلاع‌رسانی به موقع به شهروندان است که امیدواریم در این زمینه رسانه‌ها همکاری لازم را با سازمان رفاه شهرداری تهران داشته باشند.
,
 
,
محمدی افزود: در طول شبانه‌روز ۳۵ گشت در سطح شهر تهران اقدام به جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب و بی‌پناه می‌کنند که از این تعداد ۱۵ گشت سیار در شب فعالیت خود را انجام می‌دهند.
,
 
,
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که باید تدبیری در خصوص راه‌اندازی گرم‌خانه‌ها در سطح محلات نیز انجام شود، گفت: این گرم‌خانه‌ها باید در دسترس افراد باشند تا آن‌ها به راحتی به این مکان‌ها انتقال پیدا کنند و به طور متوسط در هر گرم‌خانه ۱۵۰ کارتن‌خواب و بی‌پناه ساماندهی شود.
,
 
,
وی ادامه داد: با تمهیدات پیش‌بینی شده ما می‌توانیم در فصل پاییز و زمستان ۸ الی ۹ هزار نفر خارتن‌خواب و بی‌پناه را در گرم‌خانه‌ها و مراکز بهاران در سطح شهر تهران ساماندهی و نگهداری بکنیم.
,
 
,
محمدی افزود: در حال حاضر ۱۷ گرم‌خانه در سطح شهر تهران با ظرفیت‌های مختلف فعالیت دارند که البته ظرفیت این مکان‌ها در فصل پاییز و زمستان دو برابر می‌شود.
,
 
,
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: مراکز بهاران در سطح محلات نیز آمادگی ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده دارد و اگر زمانی نیاز باشد ۱۴ مرکز بهاران نیز همانند گرم‌خانه‌ها آماده پذیرش افراد آسیب‌دیده و بی‌پناه خواهند بود.
,
 
,
وی در پاسخ به این پرسش که چرا مراکز بهاران در سطح شهر تهران به تعطیلی کشیده شده‌اند گفت: طی هفته آینده مرکز بهاران آماده پذیرش خواهد بود.
,
 
,
محمدی همچنین در خصوص برنامه‌ریزی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر تهران، گفت: در این رابطه باید تمام دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و کمیته امداد ورود پیدا کنند و این افراد را ساماندهی کنند. ضمن این که با همه اقدامات ما می‌توانیم تعداد متکدیان را کاهش دهیم، اما نمی‌توانیم آن‌ها را در سطح شهر تهران به صفر برسانیم.
,
منبع: تسنیم
,

خبرگزاری تسنیم: 

,

خبرگزاری تسنیم: 

,
]
در حالی افشانی شهردار سابق تهران وعده داده بود که تا شهریور ۹۸ تهران خالی از متکدی خواهد شد، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران گفت: میزان متکدیان کاهش خواهد یافت، ولی حذف نخواهد شد.