برگزاری تورهای غیر مجاز به یک معضل بزرگ برای استان کرمان تبدیل شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته در نشستی مشترک با راهنمایان گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بدون شک برگزاری این گونه نشست ها فرصتی مناسب برای انعکاس مشکلات و حل مسایل پیش روی راهنمایان گردشگری استان می باشد زیرا هدف ما ایجاد فضای همکاری دوجانبه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی فعالیت راهنمایان گردشگری را در جذب گردشگران ایرانی و خارجی مهم و موثر دانست و افزود: عملکرد خوب و مثبت این عزیزان موجب می شود گردشگران به سفر دوباره ترغیب شوند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در نشستی مشترک با راهنمایان گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که در ماههای اخیر به کشور ایران تحمیل شده، بنابراین ورود گردشگران به کشور می‌تواند در ر‌ونق چرخه اقتصادی و شکسته شدن این تحریم‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

,

فرخی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از شاخصه های مهم گردشگری کشور محسوب می شوند، عنوان کرد: در هر برهه از زمان سعی کردیم تصویر خوب و واقعی از کشورمان به نمایش بگذاریم که در این زمینه راهنمایان گردشگری می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

,

وی تاکید کرد: باید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اماکن اقامتی و آژانس های مسافرتی تعامل بیشتری داشته باشند .

,

فرخی با بیان اینکه طبق قوانین با راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در جهت اجرای تورهای گردشگری تعامل و همکاری داریم، افزود: استان کرمان دارای ۳۵۹ راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری می پردازند.

,

وی اظهار کرد: با حضور این تعداد راهنمای تور، به کارگیری افراد فاقد کارت راهنمای گردشگری در اجرای تور‌های گردشگری غیرقانونی  و غیر قابل توجیه است.

,

انتهای پیام

,

 

]
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از افزایش تبلیغات تورهای غیرمجاز گردشگری در فضاهای مجازی، گفت: در حال حاضر برگزاری این قبیل تورها به یک معضل بزرگ برای این استان تبدیل شده است.