کاهش ۲۶ درصدی میزان معاملات مسکن همدان در آبان ماه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام رحیم‌بخش در گفت‌و‌گو با نافع اظهار کرد: از فروردین ماه تا پایان آبان ماه سال جاری شاهد رشد 31 درصدی حجم معاملات در حوزه خرید، فروش و اجاره در همدان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی افزود: در 45 روز نخست سال، حجم معاملات مسکن با رشد 39 درصدی و قیمت مسکن با 6 درصد رشد نسبت به دو ماهه پایانی سال 96 روبه‌رو شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ارزش معاملات با رشد نرخ 18 درصدی مواجه شد.

,

عضوهیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان  با بیان اینکه این روند رو به رشد تا  مرداد ماه ادامه یافت، تصریح کرد: در استان همدان در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 37 درصد قیمت معاملات رشد پیدا کرد.

,

وی ادامه داد: در شهریورماه رشد 9 درصدی ارزش معاملات  نسبت به مرداد ماه روی داد اما از نظر حجمی معاملات با افت  24.7 درصدی مواجه شدند.

,

رحیم‌بخش اضافه کرد:  این روند به نقطه‌ای رسید که در آبان ‌ماه نسبت به شهریور ماه و مهر ماه 26 درصد کاهش خرید، فروش و اجاره در بازار مسکن همدان محقق شد.

,

این فعال بازار مسکن با تأکید بر اینکه تغییرات اقتصادی چهار ماه زمان می‌برد تا در بازار مسکن خود را نشان دهد، ادامه داد: بازار در برابر  کاهش قیمت یک مقاومت از خود  نشان می‌دهد تا در نهایت خود را با آن متعادل ‌کند.

,

وی با بیان اینکه در بازار مسکن سال 97 یک اتفاق جدید روی داد، خاطرنشان کرد: در  یک دوره کوتاه‌مدت رونق نسبی در کشور به مدت 4.5 ماه و در استان همدان حدود 2.5 ماه تجربه شد و پس‌ از آن به رکود در انجام معاملات مستولی شد.

,

رحیم‌بخش گفت: اگرچه افزایش قیمت مسکن از نظر علم اقتصاد قابل توجیه نیست اما در بازار مسکن ما اتفاق افتاده است.

,

انتهای پیام/

]
عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان گفت: میزان معاملات مسکن در حوزه خرید، فروش و رهن اجاره در پایان آبان ماه نسبت به نیمه نخست سال 26 درصد کاهش یافته است.