آماده باش پلیس فرانسه برای پنجمین «شنبه ناآرام»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران نفر از نیروهای پلیس و نیروهای شبه‌نظامی امروز شنبه در فرانسه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا تظاهرات‌ «جلیقه‌زردها» را تحت کنترل درآورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «میشل دلفوش» رئیس پلیس پاریس گفت که نیروهای پلیس مانند هفته گذشته مستقر شده‌اند و می‌کوشند تا ضمن استقرار در مناطق گسترده‌ به شناسایی افراد و خودرو در آستانه تظاهرات امروز بپردازند و از بروز شورش و بی قانونی جلوگیری کنند. با این حال اماکن گردشگری در پاریس مانند موزه لوور و برج ایفل امروز باز خواهند بود.
,
 
,
در پی حادثه تروریستی سه‌شنبه در استراسبورگ که به کشته شدن چهار نفر منجر شد، وزرای فرانسوی خواستار توقف تظاهرات‌ها شده‌اند.امروز مشخص می‌شود که حادثه اخیر در بازار کریسمس استراسبورگ و سخنرانی دوشنبه شب «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چه تاثیری بر تظاهرات‌های مردمی داشته است.
,
 
,
ماکرون دیروز هم گفت که فرانسه نیازمند آرامش، قانون و بازگشت به روند عادی است و از معترضان خواست تا به مذاکرات ملی در بعد کلان بپیوندند که طیف گسترده‌ای از مسایل سیاسی را شامل خواهد شد.
,
 
,
اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از چندی پیش پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.
,
 
,
دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.
,
 
,
دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.
,
 
,
منبع: فارس
]
هزاران نفر از نیروهای پلیس فرانسه امروز برای برگزاری تظاهرات اعتراضی دیگری در این کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.