رشد ۴۶درصدی صادرات زعفران در سال جاری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به میزان صادرات زعفران در ۸ ماه سالجاری، اظهارداشت: در هشت ماهه امسال، ۱۵۲ تن و ۶۰۲ کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار از خراسان رضوی صادر شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۲.۴۶ درصد و از نظر دلاری ۴۶ درصد رشد داشته است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: حدود ۹۰ درصد صادرات زعفران کشور از خراسان رضوی انجام می شود.  
,
 
,
نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران بعد از نوسانات شدیدی که تجربه کرد، به ثبات رسیده است، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم از این محصول حداقل ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است، این نرخ هایی است که ما زعفران را از کشاورزان خریداری می کنیم.  
,
 
,
وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار باعث شده بود دلالان در بازار زعفران حضور یابند و چینی ها را نیز به بازار طلای سرخ وارد کنند، گفت: همین مساله باعث ایجاد حباب در بازار طلای سرخ شده بود که هم اکنون با متعادل شدن نرخ دلار، این حباب از بین رفته است.  
,
 
,
میری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برداشت زعفران ۷-۸ روزی است که تمام شده است، افزود: برآورد دقیقی از میزان تولید امسال در دست نیست و سازمان جهاد کشاورزی رسما آماری در این زمینه اعلام نکرده است.  
,
 
,
وی گفت: در صحبت هایی که بنده با حدود ۲۰۰۰ نفر از کشاورزان داشته ام آنان اظهار داشته اند که وضعیت تولید نسبت به سال گذشته مطلوب تر بوده است.  
,
 
,
منبع: مهر
]
نایب رئیس شورای ملی زعفران از رشد ۴۶درصدی صادرات زعفران در هشت ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت این محصول به ثبات رسیده و نرخ هرکیلوگرم آن حداقل ۶ و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.